Rozvalený na prvom poschodí jachty v prístave v Cannes si včera odpočinul aj Gerard Depardieu a s nenúteným úsmevom pózoval fotografom natlačeným na móle a mohol sa staviť, kto z nich skôr spadne do mora. Alain Delon (na snímke SITA/AP s modelkou Biancou di Sofia) si užil veľkú podpisovú akciu a po rokoch sa v Cannes presvedčil, že jeho autogram ešte stále láme ženské srdcia. Legendárny nehollywoodsky režisér Gus Van Sant sa nechal na pláži a vo vyťahanom tričku odfotiť so svojím mladým hercom Gabrielom Nevinsom, ktorý v jeho súťažnom filme Paranoid Park hrá gymnazistu, skejtbordistu a chlapca, ktorý nevie kadiaľ a kam. Zatiaľ jeden z najlepších filmov súťaže.
Na bulvári La Croisette vlaje aj slovenská vlajka. Slováci tu majú spoločne s Čechmi stánok, čo v Cannes znamená dieru do peňaženky -- na tých desať festivalových dní zaplatí usporiadateľ 2 milióny korún. Úvahy, či sa to oplatí, rázne odmietam. Špičkoví slovenskí producenti ako Patrik Pašš alebo Marián Urban tu konečne po rokoch hrdo oznamujú, že nakrúcajú filmy a plánujú ďalšie a Slovensko určite bude na Croisette v ďalších rokoch opäť vidieť. V stánku som stretol jedného z hlavných usporiadateľov -- generálneho riaditeľa Slovenského filmového ústavu Petra Dubeckého. Toho azda vidieť na každom festivale. Dubeckému svietili oči. Hovorí: "Ten Seidl, to je teda výborný film, čo?" Mal na mysli rakúsky súťažný film Import Export od Ulricha Seidla. Film sa odohráva v rakúskom domove dôchodcov medzi pacientmi postihnutými demenciou a debilitou, na slovenskom sídlisku Lunik VI medzi Rómami, odpadkami a hordami žobrajúcich detí. A tiež v Užhorode medzi dymiacimi komínmi, priekupníkmi a dievčatami, ktoré pred webovými kamerami ponúkajú klientom cez internet vzdychy a masturbáciu. Smutný, ale pravdivý pohľad. Popri Van Santovi jeden z najlepších súťažných filmov v Cannes.
StoryEditor