Recenzia: Tina nepotrebuje k úspechu Fica (video)

20.12.2011, 23:00
Album prešovskej speváčky Tiny s názvom S.E.X.Y. je ukážkou dobre skoncipovaných rôznorodých piesní.

Jeden z najdiskutovanejších albumov posledných dní je určite novinka charizmatickej prešovskej speváčky Tiny s príznačným názvom S.E.X.Y. Nie však výhradne pre jeho výnimočnosť alebo hudobnú kvalitu, ale pre krstného otca a politicko-umelecký krst. Otázne je, či Tina potrebovala na svoju reklamu práve bývalého premiéra Roberta Fica. Po vypočutí albumu sa dá povedať, že rozhodne nie. No poistila sa... Fanúšikov však tým možno paradoxne aj odradila.

Hlas ako zbraň

Speváčka, ktorá sa na scénu dostala pred ôsmimi rokmi, patrila k tým, ktoré si cestu k hudobnému úspechu vydreli a boli verné svojmu štýlu. Jej nezameniteľný hlas bol vždy veľkou zbraňou na odlíšenie sa od ostatných mladých komerčných speváčok, ale na albume sa nájdu aj piesne, kde ju „po hlase“ príliš nepoznať. Sú to najmä anglické piesne, ktoré sa snažila zasadiť do moderného štýlu, ako napríklad Ankle Break s kanadským zoskupením The Glowsticks. Albumu dodávajú šmrnc a väčšiu ráznosť.

Pravdou však je, že o tom, či sa jej piesne stanú hitom, rozhodnú poslucháči a hlavne nasadenie v rádiách. Najväčšie predpoklady na typickú hitovku má pieseň s Tomim Popovičom Mám v hlave. Ona patrí k tým „zaláskovaným“ interpretom, ktorí v hudbe neriešia všetky problémy sveta.

Najkrajšie však znejú a najviac Tine svedčia práve texty, ktoré si napísala práve ona. V piesňach Si sám, Bejby či Pomaly sa vypísala a vyspievala jednoducho z prostých problémov či útrap a práve táto jednoduchosť a zbytočná neprešpekulovanosť drží album v stabilnej rovine. A aj z úspechov posledných rokov vidno, že táto pozícia sa jej aj najviac vypláca.

Sexy koncept

Tina si latku nastavila rovno na začiatku. Poslucháča nenecháva utápať sa v depresii. I keď je snivá a zlomená, hneď sa vráti do reality tanečnejšími a chytľavými melódiami. Práve toto je sexy – prístup, ktorý z albumu vyžaruje. Tina už svojím imidžom na albume naznačuje zmenu a energiu a ten náznak počuť aj z novinky. Po troch albumoch sa z talentovanej speváčky stala rešpektovaná interpretka, ktorá si už svoje miesto na scéne dobyla. Nebojí sa experimentovať, čo je značne cítiť najmä z piesne B*** You Know I´m Fly a piesni Clothes Off. Poslucháča, ktorý má rad experimenty a nové veci, to určite poteší. A to, že sa pustila do rapu, je sympatické a zároveň odvážne.

A vlastne aj podstúpiť predpokladaný mediálny záujem o jej krstného otca, chce nápad aj odvahu. Tine to vyšlo, ešte trochu kritiky na záver – koniec albumu kazí detská a prvoplánová odriekavačka v piesni SEXXXXY s raperom Egom: „ja som sexi, ty si sexi, on je sexi...“. Album patrí do rádií, do postele aj na diskotéku – sexy „všehochuť“.

Hodnotenie HN: 3.5 z 5 hviezdičiek
Interpret: Tina
Názov: S.E.X.Y.