Keby sa mali finančné výsledky filmu Jobs premietnuť do hodnoty akcií spoločnosti Apple, v kalifornskom Cupertine by teraz asi mali nedostatok antistresových loptičiek. Životopis o zakladateľovi Applu nemal veľký rozpočet a mohutnú reklamnú kampaň, pretože mu nekryli chrbát žiadne z veľkých hollywoodskych štúdií, ale aj tak sú tržby 6,7 milióna dolárov sklamaním. Jobsovo meno v titule nebolo dostatočnou reklamou.
Je to síce len prvý víkend v severoamerických kinách, ale tiež platí, že debut je najdôležitejší. Jobs za 12 miliónov dolárov (bez marketingu) nedokázal v divákoch vzbudiť pocit udalosti, ktorú si nemôžu nechať ujsť, nech už si pred spaním čítajú na iPade alebo nie. Vlažne ho prijala aj kritika.
Firma Apple tak zostáva prominentným zadávateľom product placementu v Hollywoode, ale na filmový úspech si bude musieť počkať minimálne do príchodu druhej snímky o Jobsovi. Ten pre štúdio Sony píše Aaron Sorkin, scenárista seriálov Západné krídlo alebo Newsroom a filmu Social Network o vzniku Facebooku. Pre porovnanie - ten pri vstupe do kín v USA utŕžil vyše 22 miliónov dolárov.
Na siedme miesto v rebríčku návštevnosti Jobsa zašliapla predovšetkým dráma The Butler o černošskom mladíkovi, ktorý sa vďaka usilovnosti a viere prepracoval k pozícii vrchného komorníka v Bielom dome. Film je inšpirovaný životným príbehom Eugena Allena, ktorý nastúpil do Bieleho domu v roku 1952 a zažil osem (bielych) prezidentov. Postavu premenovanú na Cecila Gainesa hrá Forest Whitaker.
Snímka zaštítená distribútorom The Weinstein Company stála 30 miliónov dolárov (bez reklamnej kampane), za víkend v USA utŕžila 25 miliónov dolárov a debutovala na prvom mieste. Filmu s ocarovými ambíciami - černošský režisér Lee Daniels má za sebou napríklad ocenenú snímku Precious - výrazne pomohla propagácia od vplyvnej moderátorky Oprah Winfrey, ktorá stvárnila manželku, s ktorou bol Allen v skutočnosti ženatý 65 rokov. 39 percent publika tvorili Afroameričania, Weinstein ich podľa informácií magazínu Hollywood Reporter podchytili v menších mestách a černošských oblastiach. Zamerali sa tiež na veriacich a komunity, ktoré sa združujú okolo černošských kostolov. Pripravili pre nich špeciálny trailer alebo sprievodcu, ktorý má podľa tvorcov slúžiť k rodinným rozhovorom po zhliadnutí filmu.
ihned.cz
StoryEditor
Jobsa v kinách porazil černošský komorník
Snímka o zakladateľovi Apple zarobila za prvý víkend v amerických kinách len 12 miliónov dolárov.
