Sobota 29. decembra 2013 je deň ako každý iný. Michaelovi Schumacherovi sa však stane osudnou. Keď s priateľmi mieri na zjazdovku v lyžiarskej oblasti Les Trois Vallées vo francúzskych Alpách, zdravia ho žiarivé slnečné lúče. Nikto netuší, že už čoskoro sa stane tragická nehoda a Michaelovi navždy zmení život…
Fatálny úraz Michaela Schumachera na lyžiach v decembri 2013 šokoval celý svet. Je iróniou osudu, že sedemnásobný majster sveta vo formule 1 zvládol najrýchlejšie preteky sveta takmer bez zranení, a potom na rodinnej lyžovačke vo francúzskych Alpách nešťastne spadol a ťažko sa zranil.
Novinárka Karin Sturm, ktorá sa venuje motoristickému športu už dlhé roky, sleduje Michaela Schumachera od začiatku jeho kariéry. V knihe s jednoduchým názvom Michael Schumacher ho predstavuje nielen ako svetoznámeho pretekára, ale predovšetkým ako človeka.
Reakcia verejnosti na nešťastie je ohromujúca. Želania, aby sa uzdravil, prichádzajú z celého sveta: rodinní priatelia, hlavy štátov, prominentní herci a športovci – všetci naňho myslia. V deň Schumacherových štyridsiatych piatych narodenín, 3. januára 2014, sa klinika v Grenobli zmení doslova na pútnické miesto jeho najvernejších fanúšikov.
„Klobúk dolu pred Michaelom Schumacherom, pretože v mojich očiach je ako sedemnásobný majster sveta najlepším pilotom formuly 1 za celú jej históriu...“
Niki Lauda
Zatiaľ čo výnimočnú kariéru najúspešnejšieho jazdca v dejinách F1 mohol sledovať každý, súkromie si Schumacher vedome chránil. Striktne oddeľoval osobné od profesionálneho. Doma milujúci manžel a otec, na trati mal povesť „pretekárskeho robota“ – bol vyrovnaný, precízny, perfektný, nezraniteľný, všetko mal pod kontrolou.
„Činností, ktoré robím rád, sa predsa vzdať nemôžem len preto, že by sa mi pri nich mohlo niečo prihodiť. Ak sa niečo také raz stane, bude to osud.“
Michael Schumacher
Karin Sturm ako renomovaná novinárka, ktorá sa dlhodobo venuje motoristickému športu, je veľkou znalkyňou Michaela Schumachera. V tejto biografii dáva slovo nielen jeho kolegom a súperom z pretekárskych okruhov, ale vykresľuje ho aj ako obyčajného človeka. V manželke Corinne, s ktorou sa oženil v roku 1995, má Schumacher po svojom boku silnú partnerku, ktorá pri ňom neochvejne stojí aj teraz, v jeho najťažšej životnej situácii...
Karin Sturm sa ako akreditovaná novinárka zúčastňuje na pretekoch formuly 1 od roku 1982. Patrí do okruhu tých, ktorí o dianí na scéne F1 nielen referujú, ale priamo k nej patria. V roku 2009 dostala za novinársku činnosť bavorskú športovú cenu. Je autorkou viacerých úspešných kníh o formule 1.
OHLASY NA SCHUMACHEROV ODCHOD
Sebastian Vettel:
„Je to veľká škoda. Veľká strata pre formulu 1. Bol jej neodmysliteľnou súčasťou dlhé roky a zažili sme s ním veľa zábavy... Pretekať s ním bol vždy zážitok. Na trati to bolo občas tvrdé, ale vždy férové. Je úžasné vedieť, že v súboji dostanete od súpera práve toľko priestoru, koľko potrebujete, nič navyše.“
Nico Rosberg:
„Michael urobil pre popularitu formuly 1 veľa predovšetkým v Nemecku. Mnohí fanúšikovia si televízor zapínali len kvôli nemu. Dosiahol veľmi veľa a ja považujem za výnimočné a za úžasnú skúsenosť, že som pretekal s ním a proti nemu.“
Niki Lauda:
„Klobúk dolu pred Michaelom Schumacherom, pretože v mojich očiach je ako sedemnásobný majster sveta najlepším pilotom formuly 1 za celú jej históriu... Kedy ukončiť kariéru, o tom sa každý vrcholový športovec rozhoduje sám. Ja som to tiež urobil na dvakrát ako Michael. Toto rozhodnutie treba akceptovať bez akéhokoľvek ,keby‘ a ,ale‘.“
Prečítajte si úryvok z knihy Michael Schumacher - Prestup do Ferrari
Keď Michael Schumacher prišiel do Talianska prvý raz ako nový pilot Ferrari, nemal to ľahké. V Monze vyschol roku 1995 atrament na zmluve s Ferrari ešte len pred troma týždňami. A čo privítalo pilota patriaceho ešte do Benettonu v prvý tréningový deň na hlavnej tribúne oproti boxom? Obrovský veľmi provokatívny transparent s nápisom „Radšej dnes jeden Alesi ako zajtra sto Schumacherov“... Jasný signál, že získať si srdcia talianskych tifosi nebude jednoduché. Veď v posledných troch rokoch majú v Jeanovi Alesim a Gerhardovi Bergerovi dvoch pilotov, ktorí síce nedosahujú až také veľké úspechy, ale skvele vyhovujú talianskej mentalite. Alesi s horúcou krvou nemôže skryť, že je po predkoch polovičný Sicílčan a dáva sa unášať emóciami či v hneve, či v radosti, fešák Gerhard Berger má zase hlavu plnú mladíckych nerozvážností, je dobre naladený a k popularite mu prispela aj nehoda spojená s požiarom v Imole v roku 1998.
A teraz má do posvätného Ferrari prísť tento chladný a vecný Nemec, tento „Tedesco“, ktorý je zjavne veľmi úspešný, no chýba mu mnohé z toho, čím sa vyznačujú melodramatickí hrdinovia talianskych „ferrari drám“ a „ferrari inscenácií“? Ešte boli skeptickí. Dobre, ak „Tedesco“ prinesie Scuderii (Scuderia Ferrari je taliansky automobilový tím formuly 1, ktorý založil Enzo Ferrari roku 1929 v Maranello, pozn. red.) dlho vytúžený titul majstra sveta, možno sa s ním spriateliť, uctievať ho za to a rešpektovať – ale prijať ho naozaj zo srdca, milovať ho, ako milovali napríklad Gillesa Villeneuva?
Pripravené v spolupráci s: