„Veríme, že tento ročník poteší všetkých našich pravidelných návštevníkov nielen svojou dramaturgiou, ale aj zmenou dátumov. Počas uplynulých ročníkov nám mnohí kládli na srdce, že v jednom týždni, a najmä počas pracovných dní, sa nedajú stihnúť všetky koncerty. Navyše mesiac jún bol už aj bez Viva Musica! festivalu doslova preplnený rôznymi podujatiami. Preto sme sa rozhodli zmeniť koncept nášho festivalu a roztiahnuť koncerty na celé leto. Veríme, že milovníci kvalitnej hudby ocenia aj fakt, že výber koncertných priestorov bude odteraz viac prihliadať na osobitý charakter toho-ktorého umelca“, povedal riaditeľ festivalu Viva Musica! Matej Drlička.
11. ročník festivalu teda prinesie nemalé zmeny. Festival ponúkne desať piatkových koncertov od konca júna až do konca augusta. Koncerty sa tak ako uplynulé roky budú konať v Starej tržnici, na Hlavnom námestí a na Bratislavskom hrade, ale mnohí určite privítajú aj nové priestory určené pre „komornejšie“ a zvukovo náročnejšie projekty, ktoré uskutočnia v Redute, v Historickej budove Slovenského národného divadla či v Dóme Sv. Martina.
Prvým potvrdeným účinkujúcim a zároveň najväčším lákadlom festivalu je americký hudobný skladateľ Philip Glass. Na Slovensku sa predstaví po prvýkrát, a to s projektom kompletných etúd pre klavír, ktoré uvedie spoločne s japonskou klaviristkou Maki Namekawa a ruským klaviristom Antonom Batagovom. Koncert sa uskutoční v piatok 3. júla 2015 v koncertnej sále Reduty v Bratislave.
Glassova tvorba vychádza z prostredia newyorskej avantgardy a celosvetovo je považovaný za priekopníka minimalizmu v súčasnej vážnej hudbe. Sám o sebe hovorí ako o skladateľovi „hudby s opakujúcimi sa štruktúrami“ a označuje sa skôr za novodobého klasicistu. Zdôrazňuje, že je vyškolený v klasickej harmónii a kontrapunkte a zdrojom jeho inšpirácie sú Johann Sebastian Bach, Franz Schubert či Wolfgang Amadeus Mozart. Čaro Glassovej tvorby spočíva v jej jednoduchosti, kedy si každý poslucháč dokáže vytvoriť vlastnú mapu myšlienok. Jeho tvorba zahŕňa opery, symfónie, koncerty, komorné diela, sonáty či scénickú hudbu pre divadelné hry a filmovú hudbu. Je autorom monumentálnej opernej trilógie Einstein on the Beach, Satyagraha a Akhnaten, hudby k oskarovému filmu Hodiny, Truman Show, Kundun, Iluzionosta, Zápisky o škandále či Koyaanisquatsi a spolupracoval s umelcami ako Allen Ginsberg, Ravi Shankar, Woody Allen, Martin Scorsese, Robert Wilson, Brian Eno, David Bowie či Leonard Cohen.
Philip Glass sa narodil v roku 1937 v Baltimore. K hudbe ho priviedol jeho otec, ktorý vlastnil obchod s CD-čkami, a tak sa už v ranom veku dostal k hudbe Schoenberga, Hindemitha, Bartóka, Šostakoviča či Beethovena. Študoval matematiku a filozofiu na Univerzite v Chicagu, neskôr kompozíciu a hru na klavíri na Juilliard School of Music v New Yorku. Začiatkom 60. rokov strávil dva roky intenzívneho štúdia v Paríži u vyhľadávanej hudobnej pedagogičky Nadie Boulanger, ktoré malo zásadný vplyv na jeho ďalšie hudobné smerovanie. V súčasnosti patrí nepochybne k najinovatínejším a najrešpektovanejším osobnostiam vo svete hudby.