Nie je to tak dramatický pád, ako keď sa vesmírna loď v ukážkach rúti v ústrety vodnej hladine, napriek tomu sa od pokračovania Star Treku čakali lepšie komerčné výsledky. Snímka s podtitulom Do temnoty mala predpoklady k tomu, aby sa stala jedným z najväčších hitov roku: podarenú trailerová kampaň, známu značku a režiséra JJ Abramsa. Práve na neho sa mali prísť pozrieť fanúšikovia očakávajúci, čo urobí so ságou Star Wars, ktorú znova pošle do kín v roku 2015.
Napriek pozitívnym recenziám kritikov aj nadšenému prijatiu divákov (najlepšia známka A podľa systému CinemaScore, hodnotenie 8,3 na filmovej databáze IMDb) film utŕžil za štyry dni v severoamerických kinách "len" 84,1 milióna dolárov. Relatívne veľká suma v kontexte stráca lesk.
Veď aj prvý Abramsov Star Trek z roku 2009 utŕžil za rovnaký čas 86,7 milióna dolárov. Od tej doby sa zdraželi lístky, rozdielovým faktorom malo byť aj 3D a sieť kín IMAX s vyššou cenou za vstupenky. Nehľadiac na to, že od pokračovania série sa automaticky čakajú vyššie tržby, pretože to tak tradične v Hollywoode funguje.
Podľa analytikov existuje viacero dôvodov, prečo druhý Star Trek, v ktorom na seba čoby zloduch priťahuje pozornosť Benedict Cumberbatch známy ako televízny Sherlock, nevyletel tak vysoko. Film zrejme prežívalo predovšetkým zapálené publikum na internete, kde sa Abramsov film a jeho domnelý príbeh rozoberali do poslednej skrutky. Bežní diváci ale zostali doma, prípadne sa šetria na snímky, ktoré do kín prídu tesne po Star Treku.
Napríklad server Box Office Mojo zaoberajúci sa hollywoodskymi tržbami uvádza, že štvorročný rozostup medzi dielmi je skrátka príliš dlhá doba. A upozorňuje tiež, že máj je tento rok obzvlášť nabitý.
Zbesilá konkurencie
Star Trek sa musel vliezť medzi tretieho Iron Mana, ktorý celosvetovo utŕžil už vyše miliardy dolárov, a tiež adaptáciu Fitzgeraldovho románu Veľký Gatsby, kde hýri Leonardo DiCaprio. Tento týždeň navyše do kín v Spojených štátoch vtrhne Rýchlo a zbesilo 6 alebo Vo štorici po opici. Oba filmy využijú víkend predĺžený Dňom obetí vojny, od oboch sa čakajú enormné zárobky.
Za samotný víkend utŕžil nový Star Trek 70 miliónov dolárov, čo je menej ako polovica toho, čo pri vstupe do severoamerických kín získal Iron Man 3 (174,1 milióna dolárov). Lepšie ako Star Trek: Do temnoty ďalej otvárali napríklad porovnateľné snímky X-Men: Posledný vzdor, Transformers alebo Rýchlo a zbesilo 5. Prvý Star Trek utŕžil počas víkendu 75 miliónov dolárov. Star Trek: Do temnoty tak v historickom rebríčku zabral nijak oslnivé 55. miesto.
Producentov a distribútorov Star Treku, ktorý priletí do slovenských kín s oneskorením 6. júna, môžu tešiť medzinárodné trhy. Kým prvý diel utŕžil mimo USA celkovo 128 miliónov dolárov, pokračovanie už teraz získalo 80,5 miliónov dolárov. Napríklad v Rusku utŕžilo za víkend 8 miliónov dolárov, zatiaľ čo predchádzajúci diel za celú dobu premietania vyťažil z ruskej pôdy len polovicu.
StoryEditor
Star Trek je opäť v kinách. Tržby sklamali
Film utŕžil za štyry dni v severoamerických kinách "len" 84,1 milióna dolárov - celkom veľká suma v kontexte stráca lesk.
