S nástupom filmového Jamesa Bonda v 60. rokoch sa zrodil špionážny televízny seriál Man from U.N.C.L.E., kde svoje sily spojili americký a ruský agent. Postavy vzkriesil režisér Guy Ritchie v diele Krycie meno U.N.C.L.E., ktoré je už aj v našich kinách. Recenzuje Mirka Spáčilová.
Za americkú CIA nastúpi do akcie britský herec Henry Cavill, za ruskú KGB jeho americký kolega Armie Hammer. V službách organizácie U.N.C.L.E. (United Network Command for Law Enforcement) bojujú proti partii zločincov, ktorá v prvom príbehu stojí za zmiznutím nemeckého vedca.
Hlavnú stopu dodá jeho pôvabná dcéra a hlavnú prednosť dokonalé retro, ktoré špionážnej komédii v kulisách studenej vojny pristane. Dáva tuctovej historke do detailu vypracovaný, vybrúsený, vypulírovaný starosvetský štýl - a štýl vždycky patril k Ritchieho silným stránkam, počnúc krimikomédiou Zbaľ prachy a vypadni a končiac prepismi Sherlocka Holmesa. Bohužiaľ svoj drahokam vybrusuje tak zaľúbene, až zabúda strážiť lenivý rozprávačský čas.
Ale inak má novinka presnú patinu raných bondoviek plus dávku moderného odstupu navyše. Špičkovanie nepriateľských agentov nútených spolupracovať iskrí vtipom, nech znalecky vyberajú pre svoju spoločníčku z východného Berlína západnú módu alebo sa navzájom vyťahujú svojou výzbrojou. Niektoré táraniny si človek opakuje už cestou z kina, napríklad "držím prísnu diétu, len kaviár a šampanské" či "na zvláštneho agenta nie ste dnes v zvláštnej forme". Vyloženú radosť robia starostlivé dobové kulisy vrátane talianskeho pretekárskeho okruhu i slovami neprenosné situačné gagy, napríklad okolo mučenia.
Všetko tu skrátka sedí s hodinárskou presnosťou, v typizácii jednotlivých národností možno až príliš. Akciou sa neplytvá, ale keď už príde, má šťavu, rytmu pomáha deleným obrazom. Aj finále nastavené na tri kolá patrí k bondovskej tradícii. Nenáročná, ale milá a žánrovo čistá oddychovka vzdor dávnemu seriálovému pôvodu uživí aj dnešné veľké plátno. Napriek tomu, že ponúka naháňačky v trabante. Vlastne práve preto.