Superman sa vracia, hlásil titul posledného filmu s najslávnejším superhrdinom v roku 2006. Dnes už je jasné, že to bolo predčasné. Ten skutočný návrat zažíva Superman až teraz, vďaka filmu Muž z ocele, ktorý v kinách cez víkend utŕžil 196 miliónov dolárov. Štúdiu Warner Bros. sa tak vypláca mohutná reklamná kampaň - pred novým Supermanom od režiséra Zacka Snydera niet úniku. Propaguje žiletky, automobily i Lego. Do našich kín priletí vo štvrtok.
Muž z ocele si od piatka do nedele pripísal v severoamerických kinách 113 miliónov dolárov, je to historicky najlepší víkendový výsledok pre akýkoľvek film uvádzaný v júni (na druhé miesto sa tak posunulo Toy Story 3). Celkovo má z kín v Spojených štátoch 125 miliónov dolárov, pritom Superman sa vracia tam utŕžil za celú dobu premietania 200 miliónov dolárov.
Nová verzia Supermana, akčnejšia a temnejšia, sa vďaka producentskému dohľadu Christophera Nolana porovnáva s jeho trilógiou o Batmanovi. Úvodný diel - Batman začína - utŕžil celosvetovo 374 miliónov dolárov, Muž z ocele má už teraz 196,7 miliónov dolárov. Z pohľadu amerických kritikov to tak optimistické nie je - v databázu Rotten Tomatoes má snímka 57 pozitívnych hodnotení z 219 recenzií, priemerná známka je 6,3 / 10.
Náskok pred Batmanom
Britský predstaviteľ titulnej úlohy Henry Cavill zaistil filmu pozornosť vo Veľkej Británii, kde Muž z ocele za víkend utŕžil viac ako 17 miliónov dolárov, darí sa mu aj v Mexiku, Južnej Kórei aj menej lukratívnych oblastiach. Mal historicky najúspešnejší otvárací deň na Filipínach, na Taiwane mal najlepší prvý deň zo všetkých filmov štúdia Warner (napríklad Batman alebo Harry Potter).
Hollywood Reporter poznamenáva, že na dvadsiatich štyrom trhoch mimo Spojených štátov zatiaľ zbiera o 39 percent viac peňazí ako Nolanov Temný rytier, ktorý sa nakoniec zastavil na 470 miliónoch dolárov utŕžených mimo USA.
Muž z ocele stál aj s výdavkami na reklamu približne 300 miliónov dolárov, polovicu z tržieb si navyše nechávajú kina. Snyderov film sa tak zaradí k úspešným značkám, ktoré generujú pokračovanie a zárobky vďaka podstatným príjmom z merchandisingu, televíznych licencií alebo spojenia s obchodnými partnermi. Ešte pred premiérou vyniesol product placement spätý s Mužom z ocele 170 miliónov dolárov.
Supermanov vesmír
Na ďalší film so Supermanom sa tentokrát nebude čakať sedem rokov. Muž z ocele by na svojom chrbte malo držať zdieľaný vesmír nakladateľstvo DC Comics. Podobne Iron Man zažal expanziu konkurenčného štúdia Marvel, ktorá skončila zostavením tímu Avengers.
Superman sa tak postupne stretne na plátne so svojimi kolegami Batmanom, Green Lantern, Flashom alebo Wonder Woman. Spoločne tvoria Ligu spravodlivosti, obdobu Avengers. Už v Mužovi z ocele sú rozosiate drobné, ťažko postrehnuteľné narážky. Napríklad na satelite je logo Wayne Enterprises (Batmanovo civilné meno znie Bruce Wayne), na budove či cisterne sa objavuje nápis LexCorp odkazujúce k firme Lexa Luthora, úhlavného Supermanovho nepriateľa, ktorý sa však ešte v Mužovi z ocele neobjavuje.
Tak nabudúce, Zack Snyder a scenárista David S. Goyer už dostali od štúdia oficiálny pokyn na prípravu pokračovania.
ihned.cz
StoryEditor
Superman je späť. A z kín berie milióny
Ešte pred premiérou vyniesol product placement spätý s Mužom z ocele 170 miliónov dolárov.
