StoryEditor

Ako nakresliť čas? Pol roka sme tápali, prezrádza animátor Alice

21.06.2016, 00:00

Pallav Sharma, vedúci technických sekcií vizuálnych efektov v štúdiu Sony Pictures Imageworks vo Vancouveri, nám v exkluzívnom rozhovore poodhalil zákulisie vzniku vizuálu vo filme Alica v krajine za zrkadlom. Snímka sa momentálne hrá v našich kinách.

Bola práca na Alici v krajine za zrkadlom v porovnaní s inými hrano-animovanými filmami v niečom špecifická?
V Alici sú malí roboti, ktorí predstavujú sekundy a ktorí sa potom poskladajú do veľkého robota – minúty. Tí boli najťažší na animáciu, lebo museli do seba dokonale zapadnúť. Nemenej tvrdým orieškom bolo znázornenie zastavenia času. Pol roka sme skúšali, ktorý z možných spôsobov by bol najvýstižnejší. Až sme sa napokon rozhodli pre hrdzu. Do tretice spomeniem vizualizáciu Oceánu času, nad vlnami ktorého Alica lieta v chronosfére. Museli sme nájsť ten správny kľúč, ako stvárnime niečo, čo je metaforické a zároveň doslovné.  

Je pravda, že Alica v krajine za zrkadlom stála programátorov a animátorov viac síl ako Alica v krajine zázrakov?
Áno a myslím si, že to platí všeobecne, že pokračovanie je vždy zložitejšie ako predchádzajúci diel. Režisér má väčšie požiadavky a aj technológie sa posúvajú dopredu míľovými krokmi. V prípade Alice bolo pokračovanie výzvou najmä v tom ohľade, že sa film pripravoval v dvoch verziách súčasne – v 2D aj v 3D. Každý variant si pritom vyžaduje iný spôsob výroby a v každom prevedení režisér určuje iné body zamerania.

Alica je veľmi dynamický film. Má rýchly strih a aj v rámci individuálnych scén je kladený veľký dôraz na pohyb a akčnosť. Bola táto rýchlosť pre vás nejakým sťažením práce?
Ani nie. Dynamika nerobila vizuálnu prípravu filmu náročnejšou. V animovaných filmoch sú strih a dej tejto rýchlosti ešte stále v limitoch štandardu.  

Estetiku Alice v krajine za zrkadlom definujú krikľavé farby. Prečo je film tak sýto zafarbený?
Toto bola vyslovene voľba režiséra Jamesa Bobina. Farby použité vo filme sú zhmotnením jeho estetickej predstavy o tom, v akom svete žije Alica.

Alica patrí k najilustrovanejší knihám na svete. Inšpirovali sa filmové animácie niektorou z publikácii?
Film bol pretavením režisérovej vízie. Tá sa však mohla inšpirovať kadečím. Zároveň ale bolo nutné zachovať vo filme istú kontinuitu a zabezpečiť, aby Alica v krajine za zrkadlom vizuálne nadväzovala na predchádzajúcu Alicu v krajine zázrakov od Tima Burtona.

Filmové animácie a všetky špeciálne efekty vznikali v rámci postprodukcie. Ako dlho trval celý tento proces?
Jeden rok.

Aký dlhý čas je to v porovnaní s postprodukciou iných hrano-animovaných filmov?
Vzhľadom na rozpočet a komplexnosť filmu ide o bežný priemer.

Čo presne ste robili na filme vy?
V spoločnosti Sony Pictures Imageworks, ktorá kompletne zastrešovala postprodukciu filmu, som bol pri Alici v krajine za zrkadlom zodpovedný za technické aspekty vizuálnych efektov. Zabezpečoval som plynulý prechod dát medzi jednotlivými oddeleniami a navrhoval a optimalizoval pomocné programy pre animátorov. 

Walt Disney Studios

Aký veľký tím robil len vizuálne efekty v snímke?
U nás v Sony Pictures Imageworks to bolo niekoľko stoviek ľudí. Ich počty sa však podľa potreby priebežne jemne menili.

Čo všetko sa vlastne skrýva za termínom vizuálne efekty?
Modelovanie, textúrovanie, vyvíjanie vzhľadu, uhly a sklony, animácie, efekty, osvetlenie, kompozícia.

Ako hodnotíte druhú Alice v porovnaní s prvou?
Dvojka je dokonalejší a výpravnejší vizuálny spektákl, no príbeh je v ňom druhoradý.

Čo by ste na Alici v krajine za zrkadlom spravili po vizuálnej stránke inak?
Popravde? Nič. Lebo grafika vo filme je naozaj veľmi dobrá.

Prečo má podľa vás dvojka relatívne slabé recenzie?
Kvôli pokrivkávajúcej príbehovej línii. Avšak s filmom to vôbec nie je také zlé, ako bijú na poplach kritici. Alica mala rozpočet 170 miliónov amerických dolárov, v týchto dňoch si už zarobila 236 miliónov, pričom sa naďalej hrá v kinách a z merchandisingu bude mať ďalší príjem. Divákom sa Alica v krajine za zrkadlom zjavne páči.  

Pred fenoménom s názvom Alica zastrešovalo štúdio Sony Pictures Imageworks aj fenomén menom Angry Birds. Líšila sa práca na týchto dvoch filmoch nejakým zásadným spôsobom?  
Hádam len v tom, že spoločnosť Sony Pictures Imageworks  animovala celé Angry Birds vo vlastnej réžii, kým na Alici v krajine za zrkadlom na postprodukcii spolupracovala s viacerými externými subjektmi.  

Archív Pallava Sharmu Kto je Pallav Sharma
Narodil sa v roku 1986 v meste Pamplemousse na Mauríciu. Vyštudoval počítačové inžinierstvo na University of Rajastan v Indii a Advanced computing so zameraním na Character animation na University of Bristol vo Veľkej Británii. Pracoval v postprodukčných filmových štúdiách v Austrálii, Veľkej Británii a Kanade. Pred tým, ako sa stal vedúcim programátorov v spoločnosti Sony Pictures Imageworks vo Vancouveri, pôsobil v spoločnostiach Red Vision, Double Negative, RSP, Fuel, Digital Domain, Grid VFX a Method Studios.   

01 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Dokumentaristka: To, ako pristupujeme k deťom so znevýhodnením, je dedičstvo komunizmu 02 - Modified: 2024-12-21 04:51:32 - Feat.: - Title: Klimatický expert pre HN: Najdôležitejšie projekty Green Dealu zlyhali, dohoda EÚ potrebuje obrovský reštart 03 - Modified: 2024-12-20 14:37:00 - Feat.: - Title: RECENZIA Film Nerob vlny je nočnou morou každého učiteľa. Ukazuje na problém modernej doby, kedy žiaci šikanujú pedagóga 04 - Modified: 2024-12-17 13:00:00 - Feat.: - Title: ROZHOVOR Jaro Slávik: „Verím v absolútnu náhodu.“ 05 - Modified: 2024-12-16 09:25:00 - Feat.: - Title: A Pieseň práce poznáš, súdruh? Ako sa v ére komunizmu u nás kontrolovala populárna hudba
menuLevel = 2, menuRoute = style/kultura, menuAlias = kultura, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
22. december 2024 18:43