Mal to byť nový trhák od nádejného štúdia Build a Rocket Boy pod vedením bývalého autora série Grand Theft Auto Leslie Benziese. Už marketingová kampaň na hru MindsEye však vzbudzovala dojem, že niečo nie je úplne v poriadku.
Ukážku hry si pozrite v traileri:
Hra sa prezentovala predovšetkým prostredníctvom predrenderovaných záberov a zo samotnej hrateľnosti toho k videniu veľa nebolo. Keď sa potom pár médiám podarilo hru vyskúšať s predstihom, vyšlo rýchlo najavo, že by hra potrebovala viac času na vývoj.
Napriek zmiešaným reakciám na stav hry pred vydaním však MindsEye dodržalo sľubovaný termín 10. júna a o zlom stave hry sa tak mohli dozvedieť aj sami hráči. Tí navyše museli do hry ísť v podstate naslepo, pretože kódy na recenziu pre médiá neboli k dispozícii v predstihu pred vydaním a tak MindsEye vyšlo bez recenzií, ktoré by na zlý stav hry upozornili.
O kód na recenziu sme žiadali aj my v redakcii, ale cez žiadny z oficiálnych kanálov sa nám hru nepodarilo zohnať. Preto sme rovnako ako všetci ostatní mohli sledovať, ako sa prví odvážlivci púšťajú do hry a nachádzajú nielen množstvo nedokončených vecí, bugov a ďalších chýb, ale aj celkom plochú hrateľnosť, prázdny otvorený svet a nezaujímavý príbeh.
A už pár dní po vydaní sa objavujú prvé recenzie a vyzerá to, že MindsEye má namierené k titulu prepadák roka. Aktuálne skóre z odborných recenzií na portáli Metacritic je slabých 43 bodov zo 100 a od hráčov dokonca ešte horších 25 bodov zo 100.
Profil hry na Steame je na tom s hodnoteniami rovnako zle, aktuálne slovné hodnotenie je "skôr záporné" s iba 38 percentami kladných recenzií. Nálada ohľadom hry na sociálnych sieťach by sa pritom dala skôr popísať ako trúchlivá, pretože si veľa hráčov prialo úspech tohto projektu.
„Je tu zrejme veľké publikum pre hry v štýle GTA, lenže tento priestor stále dookola zaberajú vyslovene zlé hry,“ píše jeden z komentujúcich na sieti X. Technický stav MindsEye je dokonca natoľko otrasný, že sa PlayStation rozhodol nespokojným zákazníkom vracať peniaze.
To je pritom na konzole od Sony pomerne neobvyklé, PlayStation má totiž striktné pravidlá pre prípady, kedy je možné vracať peniaze. Pamätáme si predovšetkým situáciu spojenú s PlayStation 4 verziou Cyberpunku 2077, ktorá mala pri vydaní podobne zlý technický stav.
Hráči na PC to majú jednoduchšie, pretože Steam má štandardne v pravidlách dve hodiny na vyskúšanie a vrátenie peňazí. Na rozdiel od Cyberpunku, ktorý Sony dokonca načas vyradilo z ponuky svojho digitálneho obchodu, sa MindsEye dá stále zakúpiť.
Vyzerá to totiž, že sa autori pokúsia technický stav hry zachrániť aspoň aktualizáciami, ale je otázkou, či to pomôže hre ešte vylepšiť reputáciu.