Návod, ako získať prestížnu cenu: potrebujete jedno dieťa (ideálne vlastné) a prebytok kreativity. A firmu, ktorá svoje podnikanie postavila na hravosti. Tak by sa stručne dal zhrnúť príbeh dizajnéra Michala Staška. Muža, ktorý si ako jeden z prvých na Slovensku mohol na svoj nápad „pripnúť“ červenú bodku, ktorá má vo svete dizajnu naozaj cveng. Ale vlastne ideme na to trochu od konca.
Návrat dizajnéra
Začať musíme ešte v minulom storočí. A vlastne tak trochu aj v minulom režime, či skôr na jeho konci. „Som vlastne prvá generácia na Slovensku, ktorá po revolúcii skončila školu zameranú na dizajn,“ vysvetľuje Michal Staško, keď sa stretávame uprostred obchodu plného pestrofarebných obrích „vankúšov“. Práve ony totiž opäť vyvolali chuť, s ktorou sa rodený Piešťanec pustil do vymýšľania. „Po škole som sa síce chvíľu venoval dizajnu, no na Slovensku boli v tejto brandži v tých časoch obmedzené možnosti,“ spomína. Preto presedlal do reklamy, ktorá ho živila. Potom mu na výstave nábytku v Nitre udrel do očí jeden stánok. „Bol úplne iný ako všetky ostatné – farebný, pestrý.“ Bol to stánok spoločnosti Tuli, ktorej rovnomenné vaky sú už niekoľko rokov hitom nielen na Slovensku. A v hlave Michala Staška zablikala kreatívna kontrolka. „Oslovil som ich, či by nechceli so mnou spolupracovať a odvtedy sme vytvorili niekoľko zaujímavých produktov.
Červená bodka
Druhým impulzom bol „malý človek“ menom Nataša. Očakávané narodenie dcéry totiž opäť rozblikalo kontrolku. „Uvedomil som si, že by bolo dobré vrátiť sa k tomu, čo mám najradšej, teda k dizajnu,“ vysvetľuje Michal Staško. Tak vzniklo 3k. Hračka, obal a podložka v jednom. Niekoľko pestrofarebných kúskov, z ktorých si aj tí najmenší ľahko postavia domček na hranie a z ktorých zložíte tašku, do ktorej večer rýchlo upracete všetky hračky. Okrem dcéry a ďalších drobcov 3k ocenili aj odborníci, ktorí mu vlani udelili prestížnu RedDot Design Award. A na Slovensku k nej pridali Krištáľové krídlo za dizajn.
Celý článok a viac reportáží a exkluzívnych rozhovorov nájdete v magazíne prečo nie?!, ktorý bude už zajtra vložený v HN.