Firma uviedla, že sa snaží, aby zastavila údajné zasahovanie do volieb Ruskom alebo niekým iným. Zdieľanie falošných alebo zavádzajúcich titulkov na sociálnych sieťach sa stalo globálnym problémom po obvinení, že sa Rusko pokúsilo ovplyvniť voľby v Spojených štátoch, Británii a Francúzsku.
Moskva obvinenia popiera. "Prial by som si, aby som mohol zaručiť, že pozitíva prevážia nad negatívami, ale nie som toho schopný," napísal vo svojom príspevku Samidh Chakrabarti, produktový manažér spoločnosti Facebook, píšu Lidovky.
Facebook dodal, že má "morálnu povinnosť pochopiť, ako sú tieto technológie používané a čo možno urobiť, aby sa komunity, akou je Facebook, stali tak reprezentatívnymi, občianskymi a dôveryhodnými, čo najviac, ako len je to možné".
Vedenie Facebooku sa v uplynulom týždni podľa agentúry Reuters rozbehlo po celej Európe, aby poskytlo jasnú odozvu na zneužívanie svojej platformy, ako sú nenávistné prejavy či zahraničné ovplyvňovania, na ktoré v minulosti spoločnosť reagovala značne oneskorene.
Chakrabarti vyjadril poľutovanie nad prístupom spoločnosti k príspevkom počas amerických prezidentských volieb, keď ruskí agenti vytvorili 80 tisíc príspevkov, ktoré sa v priebehu dvoch rokov dostali až ku 126 miliónom ľudí.
"Spoločnosť sa mohla zachovať lepšie," napísal produktový manažér Facebooku a povedal, že sociálna sieť už zablokovala podozrivé účty.
Jasne deklaroval, že reklamy na voľby sa budú zobrazovať aj mimo cieľového publika, a do budúcnosti bude vyžadovať, aby tí, ktorí vytvárajú volebný reklamy, potvrdili svoju totožnosť.
Podobné pokusy o samoreguláciu predstavili aj spoločnosti Twitter Inc a Alphabet Inc, pod ktorú patria značky Google a YouTube.