Podľa posledných údajov agentúry Counterpoint je svetovou jednotkou v predaji smartfónov za rok 2020 Samsung nasledovaný Applom. Tretie miesto obhájil Huawei a štvrté je Xiaomi, informuje portál iDnes.cz.
Avšak, ak berieme do úvahy len posledný kvartál minulého roka, tieto miesta sa trochu pomenili a už sa tu výrazne ukazuje pokles Huaweiu. Prvé tri miesta tak drží Apple, Samsung a Xiaomi.
Lenže je tu jeden koncern, ktorý produkuje toľko prístrojov, že mu to na prvé miesto za minulý rok aj za posledný štvrťrok bohato stačí. Ukazuje to tabuľka predajov za rok 2020 agentúry Counterpoint. Stačí sčítať pozície päť až sedem, teda značky Oppo, Vivo a Realme - a máme tu novú svetovú jednotku.
Predeje za rok 2020 (zdroj Counterpoint)
- Samsung - 255,7 miliónov kusov
- Apple - 201,1 miliónov kusov
- Huawei - 187,7 miliónov kusov
- Xiaomi - 145,8 124,7
- Oppo - 111,8 miliónov kusov
- Vivo - 108,5 miliónov kusov
- Realme - 42,4 miliónov kusov
- Lenovo Group - 33,3 miliónov kusov
- LG - 24,7 miliónov kusov
- Tecno - 22,8 miliónov kusov
- Ostatní - 198,9 miliónov kusov
Spolu - 1332,5 miliónov kusov
Koncern BBK
Všetky tieto značky totiž majú rovnakého majiteľa, teda koncern BBK Electronics. Spoločne tieto značky distribuovali 262,7 milióna smartfónov, čo je viac ako výsledok Samsungu, ktorý predal 255,7 milióna kusov prístrojov.
Counterpoint za posledný kvartál minulého roka Samsungu pripísal nižšie čísla ako agentúra IDC, takže na prvý pohľad by rozdiel približne dvanásť miliónov kusov Samsungu na obhájenie prvej priečky u inej agentúry mohol stačiť. Lenže koncern BBK má v zálohe ešte značky IQOO a OnePlus, ktoré prípadný rozdiel zrejme ľahko vykryje.
Ich predajné dáta síce nie sú známe, žiadny verejný zdroj ich neuvádza, ale je nanajvýš pravdepodobné, že obe značky za rok predajú dohromady viac ako desať miliónov prístrojov.
Prečo sa teda uvádza ako svetová jednotka Samsung, keď Huawei si počítal predaja dcérskej spoločnosti Honor, a napríklad u Lenova sa počítajú do predajov vo vlastnej značke aj smartfóny Motorola? To je pravdepodobne rozhodnutie samotného koncernu BBK Electronics.
Ten si totiž zakladá na nezávislosti svojich značiek, čo dokladá aj ich marketing či vývoj. Všetko je pomerne striktne oddelené. Na jednej strane je to prekvapivé, minimálne spoločný vývoj by mal usporiť veľa peňazí, ale koncern zjavne viac vsádza na vnútrofiremné konkurenčný boj.
Prepojenia na pozadí
Lenže je otázkou, či to tak v skutočnosti je. Koncern je súkromnou spoločnosťou, takže vhľad do fungovania firmy chýba. Ale aj z dostupných čriepkov je zjavné, že k nejakej deľbe dochádza. Značka IQOO, ktorá pôsobí predovšetkým v Číne a na niektorých ázijských trhoch, je v podstate podriadená Vivu.
OnePlus, čo bola prvá značka koncernu pre expanziu do sveta, potom vychádzala z Oppa a teraz sa pod krídla tejto značky znovu oficiálne vracia.
Prezradil to jeden zo zakladateľov značky Pete Lau, ktorý uviedol, že vývoj Oppa a OnePlusu sa prepojí. Súvisí to s aktivitou jedného z investorov, ktorým je finančná skupina OPlus. O nej však nie sú žiadne konkrétne informácie a nie je jasné, aký vplyv má v koncerne BBK a kto za ňou stojí. Mala by však mať na starosti obchody niekoľkých značiek koncernu na trhoch mimo Ázie.