V minulých častiach nášho seriálu História firiem sme sa pozreli na históriu značiek HTC, Samsung, Motorola, Nokia, Sony, Apple, Atari a OnePlus.
Nezadržateľný pokrok v technológiách pochoval už nejednu spoločnosť, ktorá nestihla naskočiť na vlnu inovácií. Ak sa do toho primiešala navyše i tvrdohlavosť či slepá viera v lojálnosť zákazníkov, zánik bol o to rýchlejší.
V skratke sme tak hneď v úvode vyrozprávali príbeh jednej z legendárnych spoločností BlackBerry. Tá sa však v posledných dňoch postarala o nový rozruch, keďže po dlhom čase ohlásila, že pracuje na ďalšom smartfóne.
Tým sa chce pokúsiť o návrat medzi smartfónovú elitu. Aký bol teda priebeh doterajšej cesty BlackBerry z hľadiska mobilných telefónov?
Komunikácia odkiaľkoľvek
V roku 1984 založili dvaja kanadskí technickí študenti Mike Lazaridis a Douglas Fregin spoločnosť s názvom Research in Motion, teda v skratke RIM. Firma sa zaoberala technológiami bezdrôtového prenosu dát, komunikačnými sieťami a už po štyroch rokoch sa radila medzi úspešných vývojárov v tomto segmente.
V roku 1989 ich oslovila kanadská telekomunikačná spoločnosť, aby s nimi vytvorili systém na posielanie správ. Tento nápad sa im celkovo zapáčil a v roku 1996 sa pustili do vývoja svojich vlastných zariadení.
Išlo o takzvané pagere, ktoré sa stali v deväťdesiatych rokoch hitom. Tieto zariadenia na posielanie a prijímanie správ boli mimoriadne obľúbené a venovala sa im napríklad aj Motorola či Palm, ktoré patrili v rámci amerického trhu k ich hlavnej konkurencii.
Prvé prístroje ako RIM Interactive Pager 950 či Interactive Pager 850 z roku 1999 zároveň neskôr začali využívať prívlastok BlackBerry. V preklade z angličtiny ide o černicu a nazvali ich tak preto, že netradičný tvar klávesov a ich usporiadania pripomínal práve toto ovocie.
Tieto zariadenia vedeli synchronizovať poštu zo serverov Microsoft Exchange pomocou špeciálneho doplnkového softvéru. Celá myšlienka s e-mailmi zapadala do vtedajšieho raného konceptu prijímania
e-mailov, z ktorého mal vzniknúť štandard v rámci komunikácie.
Zároveň ho pagere dostávali na ďalšiu úroveň, teda prijímať e-maily „na cestách“, čiže odkiaľkoľvek. Firmy sa teda snažili o to, aby sa nemuseli napríklad podnikatelia či obchodníci viazať s prijímaním týchto elektronických správ k pevnému počítaču. Zariadenia BlackBerry vytvorili solídnu základňu pre biznisovo orientovaných používateľov a spoločnosti na tepe doby.
Závislosť od pripojenosti
Od výroby pagerov sa s rozvojom technológií plynule prešlo k ozajstným mobilným zariadeniam. Svet sa naplno vrhol do kúpy mobilov a každý moderný človek začínal túžiť po nástroji na komunikáciu, ktorý bude mať vo&...
Zostáva vám 85% na dočítanie.