StoryEditor

Na kreatívne kampane využite bezdrôtové mobilné prenosy

19.05.2009, 00:00

Dnes už takmer každý nový mobilný telefón má zabudovanú technológiu bluetooth. Vďaka tomu dokáže telefón veľmi rýchlo a jednoducho komunikovať s inými elektronickými zariadeniami, ako sú iné telefóny či počítače. Časť ľudí si technológiu kvôli úspore batérií vypína, časť nie.

Technológia si nevyžaduje priamu viditeľnosť zariadení a má dosah 100 - 200 metrov. Cez navzájom spárované zariadenia sa dajú veľmi jednoducho zasielať rozličné materiály - elektronické vizitky, textové správy či melódie. Tieto vlastnosti sa dajú veľmi elegantne použiť na podporu predaja, prípadne na zjednodušenie procesov vo firme.

Hlavné výhody bluetooth marketingu

- cielený marketing na špecifických zákazníkov v danom mieste
- priama interakcia so zákazníkom
- ponuka atraktívneho obsahu
- dátový prenos zdarma
- prehľadné vyhodnocovanie úspešnosti kampaní
- úspešnosť kampaní okolo 20 - 30 %

Miesto, čo rozosiela reklamu
Bluetooth marketing umožňuje zadarmo zasielať digitálny obsah na mobilný telefón, pokiaľ sa jeho majiteľ nachádza v príslušnej zóne. Miesto posielajúce dáta cez bluetooth sa nazýva BluetoothPoint (BP) a má dosah až 150 metrov. To umožňuje využiť systém pre marketing spojený s daným miestom.

Veľa ľudí sa takýchto kampaní bojí. Spoločnosti realizujúce bluetooth kampane však každému záujemcovi zdôrazňujú, že tieto kampane slúžia na podporu predaja, a nie na otravovanie ľudí reklamným obsahom. Každá kampaň by mala príjemcom niečo dať (darček vo forme zvonenia, obrázka, hry či kupónu na zľavu). BP zaznamenáva špecifické ID mobilného telefónu, na ktorý je kupón odoslaný, čím zabraňuje zneužívaniu služby. Schopnosť identifikovať telefón umožňuje ponúknuť pravidelným zákazníkom rad vernostných programov zvyšujúcich tak ďalší záujem zákazníka.

Využitie na rôznorodých miestach
V reštauráciách a baroch môže byť zákazníkom cez bluetooth ponúknutá rada produktov zvyšujúcich záujem o určité druhy nápojov, upozorňujúcich na rôzne konané akcie. Zákazník si vyberá darček, hrá hry, baví sa, zostáva dlhšie a vracia sa.

V nákupných centrách je bluetooth marketing zameraný skôr na zasielanie informácií, prezentáciu jednotlivých predajcov, spracovanie dát o pohybe a správaní zákazníka a o efektívnosti reklamy. V tomto prípade ide o sieť BP.

Ak sieť BP prevádzkuje nákupné centrum, dá sa táto sieť použiť na propagáciu jednotlivých predajcov, prezentáciu nákupného centra alebo tretích strán. Sieť BP sa dá doplniť aj o infokiosky, obsahujúce taktiež vysielač. Informačný kiosk svojím dosahom až do 100 metrov pokrýva dostatočne veľkú plochu v nákupnom centre a môže súčasne prezentovať rad obchodov. Výhodou tohto riešenia je možnosť nerozosielať tento digitálny obsah plošne, ale návštevník nákupného centra si sám pri informačnom kiosku zvolí, o čo má záujem. Je však možné využívať aj sólové BP. Pri tomto variante vlastnia jednotliví obchodníci v nákupnom centre samotné BP a plošne rozosielajú svoje propagačný obsah. Zákazník má možnosť ho prijať alebo odmietnuť. BP si zapamätá jeho voľbu a v prípade odmietnutia mu po určitý časový interval už reklamu neponúka.

Bilbordy či výstavy
Do reklamných plôch môže byť zabudovaný vysielač, vďaka ktorému si potenciálny zákazník môže stiahnuť propagačné video k produktu na plagáte či zľavový kupón. Používanie bluetooth na výstavách je vynikajúce na pritiahnutie si zákazníkov do stánku.

Zariadenia sa dajú namontovať na miesta, kde ľudia dlho čakajú (stanice, zastávky, prostriedky verejnej dopravy). Bluetooth kampaň sa použila aj pri tohtoročnej prezidentskej kampani - v autobusoch vo viacerých mestách Slovenska.

Cez bluetooth sa môže zákazníkom ponúknuť napríklad jednoduchá aplikácia do mobilu, vďaka ktorej potom majiteľ mobilného zariadenia môže listovať v zozname obchodov, sťahovať a využívať ich zľavové kupóny bez toho, aby musel sťahovať každý kupón oddelene. Aplikácia sa môže v dosahu pokrytia aktualizovať.

Vhodné môže byť aj poslanie hry s logom produktu, čím sa zvyšuje záujem o produkt, ku ktorému hra patrí. Možné je tiež organizovanie lotérií - žrebuje sa každý n-tý zákazník so zapnutým prijímaním.

Ľahší život vo firmách
Bluetooth sa dá tiež s úspechom použiť v podnikovom prostredí. Je možné zriadiť dochádzkový systém, vykonať automatickú synchronizáciu dát či presne lokalizovať pracovníka. Ďalšími funkciami je možnosť posielania správ či pripomenutie udalostí všetkým ľuďom pohybujúcim sa po firme. Všetky údaje sa zaznamenávajú, a tak je možné zostavovať obsiahle štatistiky správania sa majiteľov telefónov so zapnutým bluetooth.

menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
24. december 2025 16:31