StoryEditor

Operátori pomôžu aj s telefónom

19.07.2012, 00:00
V predajniach i na infolinke si môžete nechať poradiť.

Neviete, aký telefón či paušál si vybrať? Slovenskí mobilní operátormi vám poradia v predajniach aj na infolinkách „Zákazníkom priamo v predajni radi poradia kvalifikovaní odborníci, okrem toho v prípade problémov alebo ťažkostí s nastavením telefónov sme pre nich zriadili Expert linku,“ vysvetľuje hovorca Orangeu Richard Fides. Hovor na linku (s číslom 14905) však stojí až 60 centov za minútu, no účtuje sa po sekundách.

V predajni pre všetkých
V O2 poradia aj zákazníkom konkurencie. „Všetci zákazníci, nielen zákazníci O2, môžu v predajni využiť služby našich O2 Guru. Tí poradia zákazníkom s výberom a nastavením telefónu či aplikácií, ale aj s vhodnými výberom služieb,“ vymenúva oblasti hovorkyňa O2 Martina Jamrichová. Na personál sa môžete spoľahnúť taktiež v Telekome. „Zákazníkom radíme v oblasti nastavenia dátových funkcií a mobilného internetu, najmä pri najčastejšie predávaných modeloch,“ komentuje hovorca pre služby Telekomu Michal Korec. Problémy s telefónmi či otázky o službách môžete riešiť s operátormi aj online. So zákazníkmi operátori komunikujú aj na svojich fanúšikovských stránkach na Facebooku.

Môžu byť aj zložité
Operátori upozorňujú, že pri výbere používatelia podceňujú výbavu telefónu, ale aj preceňujú svoje schopnosti. „Používateľ sa na jednej strane môže trápiť s používaním telefónu či sa zdĺhavo učiť funkcie, ktoré potrebuje, pritom na druhej strane nevyužije technický potenciál či iné devízy zakúpeného modelu,“ vysvetľuje hovorca Telekomu Michal Korec. Rozmyslite si preto, ktorý telefón je pre vás vhodný a či vôbec moderný smartfón potrebujete. Ak telefón využívate vyslovene na telefonovanie a niekoľko esemesiek, radšej si kúpte klasický mobil.

Z technických parametrov často používatelia podcenia rýchlosť procesora a počet jadier či veľkosť operačnej pamäte RAM. „Najmä pri intenzívnejšom používaní rôznych aplikácií sú rozdiely vo výkone rôznych modelov telefónov s OS Android veľmi výrazné,“ upozorňuje hovorca Orangeu Richard Fides.

Zvážte aj dotyk
Dnešné moderné telefóny sa väčšinou ovládajú dotykom, na čo si podľa Orangeu musia mnohí používatelia zvyknúť. Vo všeobecnosti nie sú dotykové telefóny veľmi vhodné pre seniorov či konzervatívnejších používateľov. Starším majiteľom dotykových telefónov ich komfortné používanie sťažuje najmä veľkosť ikon. „Pri ovládaní dotykom chýba aj spätná väzba a istota stlačenia, na ktorú sú konzervatívnejší používatelia zvyknutí,“ uviedol Fides. Na druhej strane však takéto telefóny bodujú u mladých. „Mladšia generácia s nimi nemá najmenší problém a naplno využíva všetky možnosti smartfónov,“ pripomína hovorkyňa O2 Martina Jamrichová.

Výdrž aj internet
„Ďalším faktom, ktorý si možno málokto neuvedomuje, je nižšia výdrž batérie ako pri bežných telefónoch,“ uviedol Fides. Dotykové telefóny vydržia v prevádzke zhruba necelé dva dni. V množstve prípadov dokonca ani nevymeníte batériu. Spoľahnúť sa môžete jedine na dobíjanie telefónu cez USB či pomocou externých batérií.

Aj operátori používateľom odporúčajú aktivovať si k smartfónom internetový balíček. Potenciál smartfónov tak využijete oveľa lepšie. „Pri smartfónoch je dátové pripojenie, takpovediac, nevyhnutnosťou,“ konštatuje Fides.

Bestsellery u operátorov
Medzi najžiadanejšími telefónmi v ponukách operátorov jednoznačne dominujú dotykové smartfóny so systémom Android. V O2 je to konkrétne vodotesná a prachotesná Motorola Defy Mini či Samsung Galaxy Mini 2. Smartfóny zo strednej triedy bežiace na Androide vyhľadávajú najviac aj zákazníci Telekomu, kde je populárny Samsung Galaxy Ace i HTC Desire C. Výraznejšie predajné čísla v Orangei majú HTC One V či Apple iPhone 4S.

menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
20. apríl 2024 00:13