StoryEditor

Google plus spúšťa firemné profily. Pozrite sa, čo dokážu

08.11.2011, 23:00
Sociálna sieť Google + po niekoľkých mesiacoch od štartu umožňuje vytvorenie firemných profilov, ktoré konkurujú firemným stránkam na Facebooku, avšak s viacerými nedostatkami.

Google sprevádzkoval novú funkciu svojej sociálnej siete Google +, ktorá chce konkurovať Facebooku. Po štyroch mesiacoch od začatia obmedzenej prevádzky Google + ponúka možnosť vytvárať firemné profily pre uľahčenie komunikácie medzi firmami a organizáciami a ich zákazníkmi či priaznivcami.

V prvej vlne, ktorá mala možnosť prípravy profilov pred oficiálnym spustením, boli napríklad tvorcovia videohry Angry Birds, denník The New York Times, skupina Coldplay alebo americká pobočka Toyota. Stránky Google + sú k dispozícii aj v slovenskej aj v českej verzii. Jednu z prvých stránok v češtine založil pre svoje homosexuálne psy František Fuka a stránky české aplikácie BIG Launcher pre Android. Záujemcovia o vytvorenie firemného profilu si môžu vyskúšať vytvorenie vlastnej stránky klikom na tomto odkaze.

Prvý pocit zo stránok pre firmy je rozpačitý. Aj keď mali vybrané organizácie možnosť pripraviť sa v predstihu, obsah na firemných profiloch tomu nezodpovedá, i keď to sa asi čoskoro zlepší. Najviac zarážajúce je, že firemné profily sú podobné bežným používateľským profilom. Dokonca zatiaľ nefungujú ani špeciálne adresy, napríklad plus.google.com/firma, pre marketingové účely je adresa firemného profilu plus.google.com/117161668189080869053 v porovnaní s www.facebook.com/dell nepoužiteľná.

Rozdiely sa prejavujú hlavne pri zriadení stránky, ktorá ponúka rozčlenenie do kategórií - Miestna firma, výrobok alebo značka; spoločnosť, firma alebo organizácia, umenie, zábava alebo šport; a iné. Nepripravenosť služby ukazuje aj skutočnosť, že stránka plus.google.com/pages ukazuje chybové hlásenie namiesto základného prehľadu vytvorených profilov alebo informácie o tom, ako fungujú. Informácie pre firemných záujemcov o Google + sú na dostupnej na tejto adrese.

Navyše oproti osobným profilom je problematické nasadenie analytických nástrojov Google Analytics na firemné stránky na Google +. Nedoriešená je taktiež správa firemných stránok - ich administrátorom môže byť iba ten, kto stránku založí. Ako najjednoduchšie riešenie sa javí vytvorenie nového Google účtu a zdieľania hesla medzi ľuďmi, ktorí sa o obsah stránky budú starať. Tento postup je ale zároveň proti pravidlám používania Google +.

ihned.cz, Otakar Schön

menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
19. december 2025 10:31