Tam, kde končia ostatní, Apple len začína. Aj tak sa dá okomentovať cena hodiniek, za ktorú ich Apple predáva. Za „najhorší model“ dáte v Európe 400 eur a za najlepší až 18-tisíc. A to sa stále bavíme o eurách. Napriek tomu sa ihneď všetky vypredali, a to ešte len v predpredaji. Na nové si počkáte viac ako mesiac a v obchode ich oficiálne nekúpite.
Počet objednaných kusov v prvých dňoch bol 2,3 milióna. V Číne zmizla najdrahšia verzia z predpredaja už za 10 minút. Apple tak predal odhadom asi trojnásobne viac inteligentných hodiniek ako všetci výrobcovia spolu, ktorí používajú v hodinkách Android. A to sa Apple Watch predávajú len v deviatic krajinách na svete. Čo je tajomstvom úspechu?
Dajú sa predávať aj za tisíce eur
Napriek tomu, že hodinky Apple prichádzajú približne dva roky po tom, čo konkurencia ukázala svoje prvé hodinky, predáva ich úplne inak. A to nie ako kus elektroniky, ale ako módny doplnok.
Oproti iným máte inteligentne k dispozícii dve rôzne veľkosti Apple Watch (nie každý má rovnakú ruku), tri odlišné verzie spracovania a obrovské množstvo náramkov. Navyše Apple učí firmy, ako majú vyrábať tie vlastné. Teda aj napriek tomu, že milióny ľudí budú nosiť na rukách rovnaký produkt, pre každého bude iný.
Je tak pravdepodobné, že podobné kroky teraz urobí aj konkurencia. Apple však dokázal ešte jednu veľmi dôležitú vec. Napriek nekonečným diskusiám o cene Apple Watch sa ukázalo, že pýtať stovky či tisíce eur za kus malej elektroniky je úplne
v poriadku. Predávajú sa na milióny. A to napriek tomu, že najlacnejší model začína tam, kde ostatné firmy z IT sveta skončili.
Švajčiari sa o biznis báť nemusia
Cena sa pritom pohybuje od úrovne 75 eur v prípade najlacnejšieho vyhotovenia. Dá sa odhadovať, že do marketingu hodiniek dal Apple výrazne viac peňazí ako napríklad do iPhonu, no v konečnom dôsledku našiel ďalší stroj na peniaze. A to sa prejaví už pri jeho najbližších výsledkoch.
A čo vlastne Apple Watch dokážu? V praxi nič iné ako ostatné hodinky, ktoré už poznáte. Upozorňujú vás a hlavne ukazujú čas. Teda, ak sa za deň nevybijú.
Aj tu však rozhodujú detaily. Apple má prevahu v špičkovom spracovaní, tisícoch aplikácií a premyslenom ovládaní, ktoré používa aj hardvérové tlačidlo, takzvanú digitálnu korunku. Navyše je tu niečo, čo nikto iný nemá. Takzvaný Taptic Engine, ktorý umožňuje špeciálny dotyk silnejším „stlačením na obrazovke“.
Oproti hodinkám s Androidom tu máte v základe k dispozícii deailné sledovanie vášho zdravotného stavu, rôzne formy vibrácie pre notifikácie (viete tak rozlíšiť mail od inej notifikácie bez toho, aby ste sa pozreli na hodinky) alebo maličkosť ako celú galériu vašich fotografií.
Drahé hodinky od Applu však uspeli aj vďaka svojej značke a pozícii firmy, ktorú si za roky vybudovala. Môžu sa teda Švajčiari báť o svoj biznis s hodinkami? Zatiaľ určite nie.