Vedci z Facebooku spravili masívny experiment. Na 600-tisícovej vzorke používateľov testovali ovplyvňovanie nálady ľudí. Výsledkom je zistenie, že sociálna sieť má priamy dosah na to, ako sa jej používatelia na internete správajú.
Spoločnosť vylepšila algoritmus, podľa ktorého sa používateľom zobrazovali novinky náhodne vybraným 689 003 ľuďom. Vylepšenie spočívalo v tom, že vybraným ľuďom sa zobrazuje iba obmedzené množstvo pozitívnych alebo negatívnych správ.
V správe vedci tvrdia, že keď ľudia vidia málo pozitívnych informácií, aj sami ich iba málo píšu a skôr sú negativistickí. Rovnako to funguje aj na opačnej strane. Dobré správy o priateľoch im zlepšovali náladu.
"Emotívne stavy sa prenášajú a spôsobujú to, že ľudia okolo vás prežívajú rovnaké pocity bez toho, aby si to uvedomili," píšu autori štúdie Adam Kramer, Jamie Guillory a Jeffrey Hancock. "Poskytujeme experimentálny dôkaz, že emočný prenos funguje aj bez priameho kontaktu medzi ľuďmi a v úplnej absencii neverbálnych náznakov."
Samotná myšlienka je zaujímavá, no ako zdôraznil William Hughes z AV Clubu, poukazuje na ešte zaujímavejšiu vec, o ktorej nikto nerozmýšľa. "Keď súhlasíte s pravidlami Facebooku pri prihlásení, automaticky dávate svoj súhlas so zahrnutím do veľkých psychologických experimentov, ako je tento. Bez toho, aby ste o tom vedeli," upozornil.
Zdroj: BusinessInsider.com