StoryEditor

Chce byť najlepším autom pre biznis. Tak ho otestujeme

31.03.2015, 00:00
Štartujeme dlhodobý test top modelu Peugeotu, ktorý vyniká najmä výborným podvozkom. Všímať si budeme najmä spoľahlivosť a spotrebu.

Špičkový pracovník s dávkou exkluzivity, ktorý rozhodne nezapadá v dave. Takto zatiaľ môžem hodnotiť dlhodobý test nového Peugeotu 508. Za sebou mám prvých tisíc kilometrov, ktoré auto zvládlo veľmi hravo. Dokonca tak, že sa k tabuľkovým hodnotám spotreby paliva ani len nepriblížilo. Ale o tom neskôr. 

Novinka z dieľne francúzskej automobilky má v súčasnosti na trhu veľmi silnú a výraznú konkurenciu, najmä z Nemecka v podobe nového Passatu. Peugeot však oproti nemu, ponúka výrazne zaujímavejší dizajn a výborný podvozok. Nemci však do svojho auta dali viac techniky.

Komfort na prvom mieste

Model 508 je jasným top modelom značky, a rovnako sa chová aj k majiteľovi. Či už sedíte za volantom alebo na zadných sedadlách cítite sa pohodlne. Teda to čím auto skutočne vyniká je komfort.

Dobre tvarované sedadlá, a celkové nastavenia auta dopraje vodičovi, že aj po 300 kilometrovej trase odíde od volantu vo veľmi dobrej kondícii. Nie ste „polámaný“ a ani „vytrasený“. A to aj napriek špičkovej kvalite slovenských ciest. Najmä po zimných mesiacoch. 

A presne takto si predstavujem auto z „biznis triedy“. Reprezentatívny dizajn a dobré jazdné vlastnosti. Auto skutočne veľmi dobre eliminuje nárazy či nerovnosti na cestách v meste či mimo neho. Ako taká pravá „mini limuzína“. 

Navyše si cením francúzov aj zato, že neskúšajú niektoré triky ako iné automobilky pri znižovaní hmotnosti a dosahovaní lepšej tabuľkovej spotreby. Začali sa totiž zmenšovať nádrže, a tým sa naopak začal zvyšovať počet púm, ktoré ste navštívili.

Pri novej 508-čke tak nehrozí žeby, ste ovládali cenu „pressa“ na desiatich čerpačkách v okolí. Vmestíte do nej už v základe 72 litrov. Čo je slušná hodnota, ktorá sa rovná prejdeniu tisíc a viac kilometrov v diaľničnom tempe.

Diaľničná stíhačka

Keďže v dlhodobom teste ide najmä otestovať skutočné kvality za akýchkoľvek podmienok, naša spotreba v meste bola 8,4 litra. Po kapotou je pritom motor s výkonom 160 koní, obsahom 2,0 litra a jedným turbom. Keďže je to taká „diaľničná stíhačka“ samozrejme do nej tankujeme diesel. 

Motor je „úplne čerstvý“ a má za sebou celkovo len prvých dve tisíc kilometrov. Spotreba tak bude zákonite po zábehu klesať. V súčasnosti je asi liter nad tým, čo ukazuje tabuľka od Peugeotu. Úprimne si nemyslím, že spotreba po 20 tisícoch klesne o celý liter, ale o pol litra by reálne mohla. 

Za povinnosť pri podobnom aute považujem aj dobrú automatickú prevodovku. Veď prečo by ste sa mali „narobiť“ s manuálom aj v aute. Síce žijeme na Slovensku zápcham sa nevyhnete, a toto rozhodne nie je športové auto, kde by vás bavilo prehadzovať stupne. Ako som spomínal, gro je v komforte.

A tak máte k dispozícii šesť stupňov, kde si prevodka pri bežnej jazde radí veľmi intuitívne. Ak nato dupnete prestane vám stíhať. Situáciu ako tak zachraňuje športový režim. 

Či ste už však na diaľnici alebo v meste, nový Peugeot 508 poskytuje veľmi vyvážené jazdné vlastnosti v každom ohľade. V balíku príplatkovej výbavy máme aj LED svetlá, ktoré si musí každý majiteľ tohto auta jednoducho dokúpiť.

Je to vynikajúci bezpečnostný prvok, ktorý Peugeot zvládol výborne. Tieto LED svetlá síce majú výraznejší fialový odtieň pri okrajoch ako konkurencia (nechápem prečo), svietia lepšia ako akékoľvek xenónové svetlá. 

Policajti si vás mýlia 

Samozrejme okrem toho dávajú autu výrazne dravejší imidž. Malá vsuvka, ktorú som už raz spomínal v našom časopise prečo nie?!, auto vyzerá v noci ako luxusná prémiovka. Pri policajnej kontrole v príbuznom modeli RXH (508 v prevedení „all road“), mi policajt povedal, že si ma pomýlil dokonca s nejakou novou Audinou.

Poznáte lepší kompliment? Skutočne som mal chuť poslať dizajnérom fľašu vína. 

Auto má navyše ešte jednu „čarovnú schopnosť“. Panoramatickú strechu, ktorá krásne presvetlí interiér a posádku v zadu často šokuje. Dá sa očakávať, že v lete bude vo vnútri o niečo teplejšie, pokovované sklo s roletou neodizoluje určite viac ako klasický plech, no už pri modely 308 SW, sa mi potvrdilo, že to vôbec nevnímate.  

Interiér auta sa výrazne oproti staršej 508-čke nezmenil, no predsa sa sním trošku pracovalo. Chýba však viac odkladacích priestorov, napríklad na okuliare. Spracovanie je na úrovni, no je možné nájsť v ňom aj nedostatky.

Napríklad madlo v dverách už pri silnejšom stisku vŕzga. Najviac si ako vodič budete ceniť head-up displej či dobrý výhľad z vozidla. 

Krok správnym smerom

Čo je skutočne nedomyslené, je parkovacia kamera. Cez deň je úžasná, no v noci vidíte, teda konkrétne nevidíte nič. Len tmu. V prevedení RXH s týmto žiadny problém nebol.

V dlhodobom teste mám v redakcii zapožičanú verziu SW, ktorá má 550 litrov batožinového priestoru. Kufor je výborný, porovnateľný s konkurenciou, no opäť je tu jeden nepochopiteľný krok. 

Má elektrické ovládanie, ale chýba mu tlačidlo na zamknutie auta.Teda buď si pri kufri počkáte kým sa zatvorí a potom auto bezkľúčovo zamknete na dverách alebo pôjdete preč a z diaľky ho zamknete kľúčom. Síce sú to maličkosti, výrazne by uľahčili život. 

Pri dlhodobom teste budeme preverovať reálnu spotrebu, komfort jazdy, spoľahlivosť či pohľad na auto od ženskej vodičky či biznismana.

V závere po prvej tisícke kilometrov s Peugeotom 508 môžem povedať, že je to mimoriadne zaujímavé auto, ktoré má svoje detské choroby, no vyvažuje ich vynikajúcim podvozkom či komfortom cestovania. Stane sa, že facelift auta ide občas nesprávnym smerom, no teraz sa podaril takmer na výbornú. 

 

Peugeot 508 SW

Motor: štvorvalec 2,0 l, Diesel

Maximálna rýchlosť: 223 kilometrov za hodinu 

Výkon: 120 kW/340 Nm

Nameraná spotreba: 

– mesto: 8,4 litra

– diaľnica: 7,5 litra

– mimo mesta: 6,0 litra

Hmotnosť auta: 1 710 kilogramov

Objem palivovej nádrže: 72 litrov

Zrýchlenie z nuly na sto kilometrov za hodinu: 9,5 sekundy

Prevodovka: Automatická šesťstupňová prevodovka

Cena v najvyššej verzii Allure: od 33 590 eur

 

Snímky: Radovan Pavlák

01 - Modified: 2007-04-26 12:25:00 - Feat.: 0 - Title: Apple v druhom finančnom kvartáli zvýšil tržby o 21 %
01 - Modified: 2025-05-13 13:49:19 - Feat.: - Title: KVÍZ: Spoznajte autá iba podľa zadných svetiel. Zapotia sa aj experti na automobily 02 - Modified: 2025-05-11 19:06:20 - Feat.: - Title: Britská ikona už aj na Slovensku. Vyskúšali sme brutálne kupé z dielne Aston Martin 03 - Modified: 2025-05-07 16:00:00 - Feat.: - Title: Spravte si test čo o vás prezrádzajú vaše chute na sladké, slané či pikantné 04 - Modified: 2025-05-06 12:32:45 - Feat.: - Title: Zaslúžite si svoj vodičák? Mnohí zostanú prekvapení, aké medzery vlastne majú 05 - Modified: 2025-05-03 23:01:44 - Feat.: - Title: Sú lacné, ale nesklamú ani náročného používateľa. Vyskúšali sme slúchadlá CMF, ktoré rozdrvia konkurenciu
menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
14. máj 2025 16:53