Samsung si zakladá na tom, že jeho špičkové modely radu Galaxy S ponúkajú unikátnu softvérovú výbavu oproti konkurenčným smartfónom. Avšak nová štúdia ukazuje, že mnohé vylepšenia od juhokórejského výrobcu nikto takmer nepoužíva.
Posledný model vrcholnej rady Samsungu, Galaxy S 5 je priamo „prepchatý” rôznymi predinštalovanými softvérovými vylepšeniami. Tá zaberajú značnú časť vstavanej pamäte a nie je jednoduché sa ich zbaviť. Nová štúdia ukazuje, že tieto vychytávky takmer nikto nepoužíva.
Podľa štúdie analytickej spoločnosti Strategy Analytics, ktorá bola zverejnená serverom The Wall Street Journal, opisuje správanie sa viac ako 250 majiteľov modelov Galaxy S4 a S5 zo Spojených štátov. Používatelia tieto vylepšenia prakticky ignorujú.
Slabé aplikácie
Majiteľ telefónu strávil s aplikáciami od Samsungu za mesiac v priemere menej ako sedem minút. Oproti tomu sa ale s tromi aplikáciami od Googlu rovnakí používatelia zabávali za mesiac 149 minút. Facebook dokonca požívatelia Samsungu Galaxy S4 používajú 11 hodín mesačne.
Komunikačná aplikácia od Samsungu ChatON, ktorá je v telefóne predinštalovaná má podľa výrobcu 100 miliónov užívateľov. Američania ju využívali len šesť sekúnd mesačne. Oproti tomu aplikáciu pre zdieľanie fotografií Instagram mali zapnutú dve hodiny mesačne.
Viceprezident spoločnosti Strategy Analytics Barry Gilbert k tomu dodáva, že dominantná pozíca Samsungu na trhu je ideálne, aby bola využitá pre vlastný obsah. No Samsung by mal vyvíjať aplikácie, ktoré viac dokážu zaujať kľúčových používateľov, dodáva Gilbert.
V nedávnom rozhovore oznámil Wonpyo Hong, prezident centra pre mediálne riešenia v Samsungu, ktoré je zodpovedné za vývoj aplikácií a služieb, že softvérová vylepšenia sú pre Samsung prakticky veľmi kľúčové. Podľa neho je v Samsungu viac vývojárov a výskumníkov zameraných na vývoj softvéru ako tých zameraných na vývoj hardvéru.
Adam Novák