Na sociálnej sieti Quora, ktorá slúži na kladenie a zodpovedanie otázok, zaznela jedna zaujímavá požiadavka: poznáte málo známe tipy na zväčšenie produktivity v práci? Najobľúbenejšou odpoveďou sa stala reakcia Justina Rosensteina, ktorý vytvoril interný nástroj na produktivitu zamestnancov v americkom gigante Facebook. Podľa vlastných slov, v minulosti bol touto témou doslova posadnutý.
Justin prináša niekoľko tipov, ktoré súvisia s troma základnými sférami. Prostredie, myseľ a pracovné procesy.
Snímky: Flickr.com
Optimalizujte prostredie
- Odstráňte všetky veci, ktoré odpútavajú vašu pozornosť. Robenie viacerých činností naraz nám dáva pocit, že sme šikovný, rýchly a produktívny. Avšak opak je pravdou. Časté prerušovanie práce nás otupuje a je stále ťažšie a ťažšie sa začať opäť plne sústrediť.
- Nastavte si svoj telefón do letového režimu.
- Zavrite všetky okná internetového prehliadača, ktoré priamo nesúvisia s vašou prácou.
- Ak pri práci píšete e-maily, nastavte si prostredie v schránke tak, aby ste nevideli nové prichádzajúce správy.
- Vypnite si notifikácie pre nové správy.
- Nechatujte.
Optimalizujte myseľ
- Čím viac robíte, tým viac stihnete. Toto tvrdenie nie je pravdivé. Vyberajte si preto každých 90 minút štvrťhodinovú pauzu. Nie ste robot a mozog si potrebuje oddýchnuť od aktuálnych úloh, aby po prestávke opäť pokračoval v plnej sile.
- Pite, telo musí zostať hydratované.
- Jedzte správne. Jedlo plné cukrov je zabijak poobednej produktivity.
- Cvičte. Kardio tréning aspoň dvakrát týždenne spájajú vedci so zvýšenou produktivitou.
- Postite sa. Najprv jeden deň v mesiaci, potom jeden deň v týždni.
- Čas po práci trávte tak, aby vás obohatil. Nebuďte lenivý a to ani vtedy, keď sa cítite unavený. Nesadajte k počítaču alebo televízii. Telo aj hlava potrebujú zmenu činnosti, aby si oddýchli a aby ste boli ďalší deň efektívny.
- Ak začínate prokrastinovať, je to kvôli strachu alebo náročnosti ďalšej úlohy. Nájdite si jeden ľahký krok, jednu ľahkú úlohu a tou začnite.
Optimalizujte pracovné procesy
- Uvedomte si, ktoré úlohy majú prioritu. Veľa práce, ktorú robíme, je v danej chvíli zbytočná a kvôli tomu nestíhame tú, ktorá je naozaj dôležitá.
- Pri ťažších úlohách si nájdite partnera, s ktorým sa vám dobre spolupracuje. Aj keď tí bývajú niekedy len elementom, ktorý odvádza vašu pozornosť, často môžu pomôcť spraviť prácu, ktorá by vám trvala dva dni za dve hodiny.
- Verejne sa zaväzujte k uzávierkam. Aj keď nie je oficiálne stanovené, kedy máte mať úlohu hotovú, povedzte svojmu nadriadenému, do kedy ju dokončíte. Pomyselný termín vás bude tlačiť do práce.