StoryEditor

Coca-Cola dostala Hitlera na Twitter. Chceli zmeniť internet

06.02.2015, 09:11
Autor:
idnes.czidnes.cz
"Nemecko-Rakúsko je potrebné znovu zjednotiť do veľkej nemeckej vlasti," Aj na tejto vete pohorela Coca-Cola. Citáty z Hitlerovej knihy im podstrčili.

V rámci marketingovej kampane Make it happy, ktorú Coca-Cola odštartovala počas Super Bowlu, mali ľudia označovať negatívne príspevky na Twitteri hashtagom #MakeItHappy. Takto označené správy potom automat prerobil do ASCII obrázka a vystavil na oficiálnom twitterovom účte spoločnosti Coca-Cola (@CocaCola). Lenže stalo sa niečo, čo sa zrejme na internete stať muselo.

Redaktori servera Gawker.com (konkrétne jeden z šéfov, Adam Pash) naprogramovali tiež svojho robota, ktorý na špeciálnom účte s príznačným názvom @MeinCoke a pod pseudonymom A.H. (asi netreba vysvetľovať) publikoval postupne úryvky z Hitlerovho manifestu Mein Kampf. Zároveň im pridával aj potrebný hashtag, takže na twitterovom účte výrobcu svetoznámej limonády sa objavil napríklad roztomilý myšiak, ktorý bol nakreslený pomocou písmeniek a znakov z rasistických výziev z úvodu tohto článku.

Účelom kampane Coca-Coly totiž pôvodne bolo všetky negatívne tweety otočiť v pozitívne (presne v duchu hesla Make it Happy) pomocou roztomilého obrázku v takzvanom ASCII obrázku.

A tak si "followeri" účtu výrobcu limonád mohli v obrovskom smajlíku tiež prečítať, že: "Nemecko-Rakúsko je potrebné znovu zjednotiť do veľkej nemeckej vlasti." Väčšinu tweetov nájdete tu.

Coca-Cola kampaň po odhalení napadnutých tweetov stiahla a v oficiálnom vyjadrení oznámila, že chcela inšpirovať ľudí k tomu, aby urobili z internetu pozitívnejšie miesto. Namiesto toho vraj Gawker ich kampaň zneužil.

Je zrejmé, že automatické tweety ťažko môžu urobiť z internetu lepšie miesto. Teraz už to zrejme vedia aj marketingoví mágovia v Coca-Cole. Servery ako je napríklad The Verge glosovali udalosť s tým, že internet je naozaj plný zlých vecí, ale Coca-Cola si bude musieť nájsť nový spôsob, ako na to na Twitteri upozorniť.


Čo je to ASCII art
ASCII art vznikol na základe štandardu z roku 1963, ktorý definuje všetky tlačiteľné prvky (abeceda, číslice, atď. - 95 znakov z celkom 128). Prvé obrázky v ASCII (ASCII art) sa objavili už o tri roky neskôr, v roku 1966. Najjednoduchšou formou ASCII artu sú smajlíky a iné komunikačné značky tvorené niektorými zo spomínaných 95 znakov. ASCII art má niekoľko druhov druhov - zoznámiť sa s nimi môžete tu. Ani pohyblivé ASCII nie je nič nové. Na internete kolujú desiatky filmov a krátkych skečov práve v tomto formáte.

Zdroj: iDnes.cz

01 - Modified: 2007-03-07 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: V Pohári UEFA jediný Slovák
01 - Modified: 2024-12-17 16:13:14 - Feat.: - Title: Maďarský parlament odsúhlasil zákon proti internetovej agresii 02 - Modified: 2024-12-17 12:12:12 - Feat.: - Title: FOTO Táto optická ilúzia každému zamotá hlavu. Pozri sa na tento obrázok detí a objavíš niečo, čo ťa vydesí. Vidíš to aj ty? 03 - Modified: 2024-12-09 15:00:00 - Feat.: - Title: Lásku na internete sa odhodlala hľadať aj televízna redaktorka a moderátorka Martina Trojak 04 - Modified: 2024-11-23 06:39:19 - Feat.: - Title: Lukašenko pohrozil odstavením internetu počas prezidentských volieb 05 - Modified: 2024-11-22 11:43:18 - Feat.: - Title: Premárnené roky pri „kokaínových“ technológiách. Radíme, ako sa nenechať chytiť do sociálnych sietí
menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
22. december 2024 13:50