V rámci marketingovej kampane Make it happy, ktorú Coca-Cola odštartovala počas Super Bowlu, mali ľudia označovať negatívne príspevky na Twitteri hashtagom #MakeItHappy. Takto označené správy potom automat prerobil do ASCII obrázka a vystavil na oficiálnom twitterovom účte spoločnosti Coca-Cola (@CocaCola). Lenže stalo sa niečo, čo sa zrejme na internete stať muselo.
Redaktori servera Gawker.com (konkrétne jeden z šéfov, Adam Pash) naprogramovali tiež svojho robota, ktorý na špeciálnom účte s príznačným názvom @MeinCoke a pod pseudonymom A.H. (asi netreba vysvetľovať) publikoval postupne úryvky z Hitlerovho manifestu Mein Kampf. Zároveň im pridával aj potrebný hashtag, takže na twitterovom účte výrobcu svetoznámej limonády sa objavil napríklad roztomilý myšiak, ktorý bol nakreslený pomocou písmeniek a znakov z rasistických výziev z úvodu tohto článku.
Účelom kampane Coca-Coly totiž pôvodne bolo všetky negatívne tweety otočiť v pozitívne (presne v duchu hesla Make it Happy) pomocou roztomilého obrázku v takzvanom ASCII obrázku.
A tak si "followeri" účtu výrobcu limonád mohli v obrovskom smajlíku tiež prečítať, že: "Nemecko-Rakúsko je potrebné znovu zjednotiť do veľkej nemeckej vlasti." Väčšinu tweetov nájdete tu.
Coca-Cola kampaň po odhalení napadnutých tweetov stiahla a v oficiálnom vyjadrení oznámila, že chcela inšpirovať ľudí k tomu, aby urobili z internetu pozitívnejšie miesto. Namiesto toho vraj Gawker ich kampaň zneužil.
Je zrejmé, že automatické tweety ťažko môžu urobiť z internetu lepšie miesto. Teraz už to zrejme vedia aj marketingoví mágovia v Coca-Cole. Servery ako je napríklad The Verge glosovali udalosť s tým, že internet je naozaj plný zlých vecí, ale Coca-Cola si bude musieť nájsť nový spôsob, ako na to na Twitteri upozorniť.
Čo je to ASCII art
ASCII art vznikol na základe štandardu z roku 1963, ktorý definuje všetky tlačiteľné prvky (abeceda, číslice, atď. - 95 znakov z celkom 128). Prvé obrázky v ASCII (ASCII art) sa objavili už o tri roky neskôr, v roku 1966. Najjednoduchšou formou ASCII artu sú smajlíky a iné komunikačné značky tvorené niektorými zo spomínaných 95 znakov. ASCII art má niekoľko druhov druhov - zoznámiť sa s nimi môžete tu. Ani pohyblivé ASCII nie je nič nové. Na internete kolujú desiatky filmov a krátkych skečov práve v tomto formáte.
Zdroj: iDnes.cz