StoryEditor

Odhalili výhody Hyperloopu. Pozrite sa, ako funguje supervlak, ktorý spojí Bratislavu s Viedňou

09.05.2016, 16:10
Autor:
npnpdlmdlm

Spoločnosť Hyperloop Transportation Technologies (HTT), ktorá plánuje do roku 2020 prepojiť Bratislavu a Viedeň supervlakom schopným zvládnuť túto trasu za osem minút, predstavila technológiu svojho projektu.

„Pôjde o pasívnu magnetickú levitáciu, pôvodne vyvinutú Richardom Postom a jeho tímom v laboratóriách Lawrence Livermore National Labs (LLNL) ako súčasť systému Inductrack,“ uviedol pre HN Dirk Ahlborn, generálny riaditeľ Hyperloop Transportation Technologies.

Firmy HTT a LLNL spolupracujú už od minulého roka s cieľom vyvinúť a vyrobiť testovacie systémy pomocou pasívnej magnetickej levitácie s tým, že HTT získala výhradnú licenciu systému od LLNL na aplikáciu Hyperloopu do praxe.

"Mal som tú česť stretnúť sa s dr. Postom v roku 2014 pred jeho smrťou," povedal šéf HTT Dirk Ahlborn. "Dopravný systém Hyperloop videl ako perfektný pre túto technológiu a bol nadšený z toho, že sa stane súčasťou projektu."

Vývoj pasívnej magnetickej levitácie, ktorý vyvrcholil úspešnou konštrukciou skúšobnej dráhy, je lacnejšou a bezpečnejšou alternatívou k aktívnej magnetickej levitácii v systémoch ako je napríklad MagLev.

"Využitie systému pasívnej levitácie eliminuje potrebu elektrární pozdĺž trate Hyperloop, čo robí tento systém veľmi vhodným na aktívnu prevádzku a zároveň si udržiava nízke náklady na výstavbu," uviedol Bibop Gresta z HTT. "Z bezpečnostného hľadiska má systém obrovské výhody, k levitácii dochádza čisto prostredníctvom pohybu, teda ak sa objaví akýkoľvek typ výpadku napájania, kapsuly Hyperloopu budú aj naďalej levitovať a až po dosiahnutí minimálnej rýchlosti sa dotknú zeme."

O dopravnom systéme Hyperloop

Hyperloop je založený na trubicovom dopravnom systéme pre inter- a intra-mestskú dopravu. Odstránenie vzduchu v trubici umožňuje kapsuliam dosiahnuť vysokú rýchlosť. Systém bezpečne udržuje pohodlie cestujúcich pri akcelerácii kapsule až do rýchlosti 1 200 km/h. 

Hyperloop využíva kombináciu alternatívnych energetických a konzervačných techník, ako je napríklad fotovoltaika, vietor, kinetka, regeneratívne brzdenie a geotermálnu energiu pre zabezpečenie udržateľnosti a nízkych nákladov.

Táto sada zdrojov energie v kombinácii s rýchlym, nízko nákladovým postavením umožňuje Hyperloopu rýchlo sa vyvíjať a vytvárať udržateľný zisk, na rozdiel od väčšiny ostatných dopravných spôsobov.

01 - Modified: 2016-04-25 08:46:02 - Feat.: 0 - Title: Vlaky Hyperloop chceme na Slovensku vyvíjať aj vyrábať
01 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť 02 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh 03 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur 04 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 05 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy
menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
07. máj 2024 20:07