Prvý blog napísal pred tromi rokmi, no písať pravidelne o online marketingu na blogu, ktorý prešiel už trojnásobným redizajnom, začal až vlani. No veľmi úspešne. Postrehy o oblasti, ktorej dobre rozumie, mu vyniesli titul Bloger roka 2015 v kategórii Informačné technológie & inovácie. Ostatných nájdete v galérii.
Druhý rok spoznávame to najlepšie, čo je na slovenskej blogovej scéne k dispozícii. V našom HN magazíne, ktorého aktuálne číslo nájdete do konca víkendu v stánkoch, predstavujeme aktuálnych víťazov. A zblízka sme si posvietili na Kamila Aujeského.
Ten pracuje v oblasti digitálneho marketingu už takmer deväť rokov. Má skúsenosti z niekoľkých spoločností a od októbra 2015 pôsobí na pozícii Digital Strategy & Performance Manager v mediálnej agentúre Media and Digital Services. Okrem toho je lektorom Truniversity, projektu poskytujúceho odborné workshopy a školenia pre marketérov, mladých podnikateľov a študentov od ľudí z praxe.
Od minulého roka sa o skúsenosti delí aj prostredníctvom svojho blogu kamilaujesky.com. „Potreboval som sa rozpísať, zlepšiť si gramatiku a naučiť sa usporiadať myšlienky do uceleného kontextu. Stále na tom pracujem a snažím sa vo všetkom zlepšiť,“ vysvetľuje, prečo sa rozhodol pre blog. V rámci neho uverejňuje texty týkajúce sa napríklad performance marketingu, noviniek zo sveta digitálneho marketingu, užitočných aplikácií, sociálnych sietí či praktických tipov, ako funkčne robiť online marketing.
Nič nie je zadarmo
Jeho články sa týkajú výlučne marketingu, preto je cieľová skupina jasná. Podľa neho ide najmä o dva typy ľudí: „Marketéri, ktorí sa chcú zlepšovať v online marketingu. Napríklad takí, ktorí doteraz neriešili online, ale tým, že je čoraz väčším a relevantnejším marketingovým kanálom, musia mu už venovať pozornosť. Zároveň chcem však oslovovať aj mladých študentov marketingu, ktorí chcú popri klasickom školskom vzdelávaní rozširovať svoje znalosti aj inak.“
Aj keď sa na prvý pohľad zdá, že Kamil rozdáva vedomosti a cenné skúsenosti v rámci svojho blogu zadarmo, on to tak nevníma: „Nie je to zadarmo, keďže vďaka tomu získavam kontakty na marketérov a potenciálnych klientov.“ Zároveň tvrdí, že blogovaním nevzdeláva len ostatných, ale sám sa pravidelným písaním článkov niečo naučil. „Blog ma učí pravidelne sa k niečomu ,dokopávať‘ a doťahovať veci do konca, čo mi robilo vždy veľký problém. Aj teraz mam rozpísaných asi dvadsať článkov, ale reálne ich všetky dokončím tak do dvoch-troch mesiacov,“ hovorí.
Jeden blog píše aj päť hodín
Pravidelnosť prispievania závisí vždy od toho, ako je vyťažený prácou a inými aktivitami. „Počas posledných troch týždňov som robil 12 až 14 hodín denne, a to aj cez víkend, takže som nemal veľa času a energie na písanie. Keď píšem nejaký článok, tak v ňom chcem ísť do detailov, a to trvá aj päť hodín čistého času,“ vysvetľuje. Do budúcnosti plánuje nakrúcať aj videá a publikovať ich na stránke. Sám nemá žiadny vyslovene obľúbený blog: „Sledujem skoro všetko. Keď niečo konkrétne potrebujem, tak si to vyhľadám. Čo však určite nesledujem, sú ,pseudomotivačné‘ blogy od ľudí, ktorí píšu o tom, ako robiť biznis a reálne vlastne nič neurobili. Čiže ak mám niečo čítať, musí to byť pre mňa relevantné a od človeka, o ktorom som presvedčený, že sa naozaj v danej problematike vyzná.“
Hoci blog Kamila Aujeského reálne funguje len od minulého roka, v druhom ročníku súťaže najlepších slovenských blogerov #BLOGERROKA 2015 dokázal osloviť verejnosť, ktorá ho posunula do finále, a presvedčiť aj porotu. Tá rozhodla, že práve jeho blog je tým najlepším v kategórii Informačné technológie & inovácie. On sám bol z víťazstva prekvapený. „Nečakal som to, ale teší ma to a motivuje robiť obsah, ktorý bude zaujímať ľudí zaoberajúcich sa onlinom. Ale tiež robiť tohto obsahu viac a uverejňovať ho pravidelnejšie,” uzatvára marketér.
#BLOGERROKA 2015
Súťaž je venovaná slovenským blogerom. Aktívni blogeri mohli v rámci druhého ročníka podujatia organizovaného agentúrou MEDIA IN prihlásiť svoj blog do niektorej z desiatich kategórií. Na základe online hlasovania verejnosti a jednej divokej karty odborníkov danej oblasti sa najlepších sedem blogerov každej kategórie dostalo do finále. Poradie finalistov určovala porota. Tento rok sa do súťaže nominovalo 503 blogerov, ktorí spolu získali 43 000 hlasov.