StoryEditor

Prirodzenosť, dievčenská sila, zátišia s bicyklami. Tieto facebookové reklamy zaujali masy

25.11.2016, 23:00
Najpredávanejší autor literatúry o marketingových stratégiách v Spojených štátoch Seth Godin radí, aby sa značky neuspokojili s klasickými nezáživnými reklamnými stratégiami, ale stavili na originalitu a invenciu.

Pozrite si najinšpiratívnejšie virálne facebookové kampane posledných mesiacov a rokov podľa Dreamgrow.com.

Prečo ľudí zaujali? Sú osobné a týkali sa ich, napriek tomu sa v nich našiel skoro každý. Hovoria to, čo všetci nahlas tvrdíme alebo podvedome cítime. Sú emotívne a ľudské. Sú odvážne. Sú vtipné. A často postavené na celkom jednoduchej idey, ktorej ale treba veriť, dotiahnuť ju do konca a teda ju pomyselne „predať“.

Dove - skice skutočnej krásy
Ďalšia zo série Dove s leitmotívom prirodzená krása. Táto kampaň vytvorená v roku 2013 reklamnými gigantami Ogilvy a Mathers prostredníctvom kresieb definuje predstavu ľudí o svojom vzhľade s pohľadom ich blízkych. No a nie je vôbec rovnaká.

Posolstvom je, že väčšina ľudí je k sebe prehnane kritická a ostatní ich vidia v oveľa krajšom svetle. Prekvapilo, potešilo a zahrialo pri srdci vás toto zistenie? Presne tento pocit mali masy ľudí. Spoty sa už v prvých dňoch po spustení zaslúžili o 630-tisíc facebookových zdieľaní.

Allways #AkoDievča
V júli 2014 prišla známa značka hygienických potrieb pre ženy s genderovou kampaňou, ktorá vyvolala ošiaľ. Konfrontovala predsudky a očakávania od žien, ktoré máme, keď sme starší, s nazeraním detí, ktoré je celkom čisté a nezaťažené – a oveľa slobodnejšie.

Ako sa správa dievča, ako behá, ako bojuje? Vekom (a nemusela by) sa táto predstava v nás moduluje na stereotypnú a oklieštenú. Facebook „Štátna bicyklová spoločnosť“
Kampaň tejto firmy je ďalším skvelým príkladom cieleného a efektívneho marketingu. Facebooková stránka State Bicycle Co. zverejňuje 80 príspevkov do mesiaca a počet svojich fanúšikov navýšila oproti 4 600 v roku 2013 na pozoruhodných 475-tisíc.

Jedna z ich najobľúbenejších súťaží je pravidelná Photo Challenge, ktorá na týždňovej báze vyzýva užívateľov, aby zverejňovali svoje najlepšie fotografie na aktuálne zadanú tému. Kľúčom je budovanie komunity, stotožnenie so záujmovými (a zaujímavými) príspevkami a zábavný, „rýchly“ a vizuálne kvalitný obsah namiešaný z videí a fotiek. Facebook Bikini Luxe
Nestačia len atraktívne fotografie. Bikini Luxe narástli najmä pre dôsledne budovaný systém zamestnaneckých provízií. Povedomie o firme na predaj plaviek zvýšila jej zakladateľka - modelka Candice Galek tým, že svoje zamestnankyne motivovala zvyšovať predaj podieľaním sa na ňom. Sami mu dopomáhajú aj zdieľaním vlastných príspevkov a fotografií na úrovni módnych magazínov.

V rámci biznis stratégie zaviedla firma aj časový horizont predaja a veľmi veľkorysé, až 15-percentné provízie z tržieb, ktoré, vzhľadom na množstvo predaných kusov, skutočne nie sú malé. Aktuálne má vyše 250-tisíc nasledovníkov na Facebooku a Instagrame. Facebook Qwertee
Značka tričiek s názvom inšpirovaným nastavením klávesnice a teda písmom a grafikom zverejňuje originálne oblečenie a kresby priamo od fanúšikov. Ľudia na facebookovej stránke súťažia o tričká vlastnými návrhmi potlačí  a rôznymi tematickými motívmi.

Na pravidlá súťaže zvyknú fanúšikovia reagovať pozitívne a aktívne – zdieľaním a komentármi zvyšujú svoje šance na výhru. Ich aktivita vytvára veľký dosah a je teda príkladom účinnej reklamy za lacný peniaz. Facebook TOMS #beztopánok
K jednoduchej, milej a oslobodzujúcej aktivite sa radi a ochotne pridajú masy a nemusí to mať ani žiadny ušľachtilý či súťažný účel. A pokojne môže ísť o bežnú a všeobecnú tému. No keď ju zadá konkrétna značka, má o záujem a podprahový marketing lacno postarané.

Obuvnícka firma TOMS v roku 2015 vyzvala ľudí, aby počas jedného dňa chodili naboso a zverejnili svoju bosú fotografiu na Instagrame a Facebooku s hashtagom #withoutshoes. A keďže ľudia na sieťach svoje fotky ukazujú veľmi radi a zapojili sa aj známe osobnosti, značke narástla obľúbenosť až na súčasných vyše 3,6 milióna fanúšikov.

menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
21. november 2024 15:47