Dvojica Slovákov vytvorila na prvý pohľad veľmi jednoduchý produkt. A podarilo sa im zaujať tisíce ľudí na crowdfundingovej sieti Kickstarter. Tá dáva priestor pre začínajúce projekty, aby presvedčili priamo koncového zákazníka ako mikroinvestora.
"Na začiatku sme chceli vyskúšať crowdfunding ako taký," popisuje jeden zo zakladateľov CulCharge Jozef Žemla začiatky celého biznisu. A tak prišiel nápad vytvorenie prvého produktu.
Je to nabíjačka pre smartfón s veľmi krátkym káblom, ktorú môžete nostiť aj na kľúčoch. "Vyzbierali sme 94-tisíc dolárov," popisuje úspech.
Dnes už je v obehu ďalší produkt. "Je to veľmi malá externá nabíjačka pre telefón," hovorí Žemla. Celkovo predali desiatky tisíc kusov externej nabíjačky a viac ako stotisíc kusov nabíjacieho kábla. "A čísla stále rastú," popisuje.
Viac sa dozviete v rozhovore Drahomíra Pioka s Jozefom Žemlom.