Čínska spoločnosť Amazfit ešte pred dvoma rokmi oficiálne spolupracovala pri výrobe smart hodiniek s krajanom Xiaomi. Ich cesty sa však po oficiálnej linke rozišli, a tak si momentálne obe firmy vedú vlastnú značku so smart hodinkami a navzájom si konkurujú. Situácia na poli chytrých hodiniek pritom vôbec nie je jednoduchá.
Odvetvie takzvaného wearables, teda nositeľnej elektroniky, ovládlo v oblasti smart hodiniek Apple. S vysokým náskokom už niekoľko rokov dominuje predajom, pričom v prvom a druhom kvartáli tohto roka mu patrilo okolo 30 percent trhu. Následne za ním bol v prvom a druhom štvrťroku 2022 Samsung s podielom približne 10 percent a na treťom mieste je v tomto roku Huawei s približne siedmimi percentami trhu.
Aktuálne však dochádza k obrovskému nárastu dopytu po smart hodinkách najmä v Indii a táto krajina sa pričinila o to, že sa do popredia postupne dostávajú s asi šiestimi percentami trhu aj nové značky FireBolt a Noise. Uvidíme, či si aj v nasledujúcich obdobiach udržia rastúci trend.
Zvyšok koláča v rozmedzí zhruba štyroch percent si už dlhšie obdobia zvyknú uchmatnúť Xiaomi, Garmin, Fitbit, Imoo a už zmieňovaný Amazfit. Práve jeho kúsok Amazfit GTR 4 sme otestovali.
Elegantné a praktické
Ak ste mali náhodou hodinky značky Amazfit zafixované ako hračkárske plasťáčiky, môžete si ísť hodinky obzrieť do showroomov s elektronikou ešte raz. Hodinky bývajú čoraz vyspelejšie a musíme sa priznať, že subjektívne sa nám nový model GTR 4 v čiernom prevedení s bledým kovovým rámikom veľmi pozdával.
Zostáva vám 82% na dočítanie.