Youtube si ako prostriedok zárobku vyberá stále viac ľudí, s očakávaním ľahkého, časovo flexibilného a vysokého príjmu. Je síce pravdou, že mimoriadne úspešní youtuberi ich majú naozaj vysoké– mesačne im totiž na účte z reklám, partnerstva, sponzoringu a ďalších druhov podpory rôznych subjektov pristávajú aj desaťtisíce eur.
Táto profesia však nie je pre každého správnou voľbou. Youtube odštartoval v roku 2005 s cieľom umožniť komukoľvek zverejniť a zdieľať vlastný videoobsah. Podľa portálu Statista.com má denne asi 50 miliárd zhliadnutí.
Vzhľadom na to, že obsah do platformy vkladajú desiatky miliónov užívateľov, existuje množstvo možností, ako toto počínanie speňažiť, a môže to potenciálne skúsiť každý obyvateľ na planéte. Nie je teda žiadnym prekvapením, že stále väčší počet užívateľov (a nielen mladých) zvažuje zarábať peniaze na Youtube ako privyrobenie si alebo aj na plný úväzok.
Zatiaľ čo ešte pred desiatimi rokmi bolo v móde pozerať sa na youtuberov ako na užívateľov, ktorí strácajú čas nakrúcaním videí, dnes je to úplne iný príbeh. Youtube sa stal domovom mnohých tvorcov rôzneho obsahu po celom svete, a aj keď sa niektorí ľudia stále vysmievajú označeniu „profesia“, je to jedna z možností, ako si vybudovať kariéru, stať sa vplyvným influencerom a získať pomerne zaujímavý príjem. Poďme sa pozrieť na klady a zápory toho, prečo sa stať youtuberom.
Keď sa koníček stane zlou prácou
Mnoho používateľov sa rozhodne zdieľať videá, na ktorých sa venujú svojim koníčkom. Pokiaľ niekto miluje hranie hier, prečo by nezdieľal to, ako sa tejto zábave venuje. To isté platí pre výrobu mydla, maľovanie, majstrovanie a podobne. Veď prečo si nezarobiť peniaze niečím, čo človeka baví?
Ale
Zostáva vám 76% na dočítanie.