Pixely sú jednými z najlepších smartfónov s operačným systémom Android. Nie je sa čomu diviť, keď ich vyrába priamo autor systému, spoločnosť Google. Ich predaje ale nie sú také vydarené ako samotné smartfóny. Na vine môže byť zatiaľ stále obmedzená dostupnosť, napríklad v Česku a na Slovensku zatiaľ oficiálne dostupné nie sú.
Dobrým znamením pre Google môže byť správa analytickej spoločnosti IDC. Podľa nej vyrástli medziročné predaje Pixelov v Japonsku o neuveriteľných 527 percent. Presné predajné čísla však IDC nezverejňuje.
Japonský trh je zatiaľ plne v moci konkurenčných iPhonov od Applu. Tým vlani patril podiel na trhu vychádzajúceho slnka 51,9 percenta. Predtým mal Apple podiel na japonskom trhu ešte väčší, uvedených necelých 52 percent platí po medziročnom šesťpercentnom poklese.
Pixely vyrástli v Japonsku z mizivého trhového podielu jeden a pol percenta v roku 2022 na minuloročných 10,7 percenta. To je obrovský skok, ktorý môže byť zapríčinený zaradením pixelov do ponuky dominantného japonského operátora NTT Docomo.
Japonský trh je celkovo dosť svojbytný, nepočítajúc dominanciu Applu. Okrem lokálnych značiek, ako je Sharp alebo Kyocera, má z Európy známych výrobcov v Japonsku slušný trhový podiel iba Samsung. Ale ten drží iba 6,3 percenta trhu. Navyše jeho predaj medziročne poklesol o zásadných 39 percent.
Za zmienku stojí ešte Lenovo, ktoré predáva smartfóny pod značkou Motorola. V Japonsku malo Lenovo vlani trhový podiel 5,4 percenta. Avšak značke sa vlani tiež nedarilo, predaje sa prepadli o 56 percent.
Pixely tak išli proti zvyšku trhu, značka výrazne posilnila. Za minulý rok bol Google trojkou japonského trhu so stratou iba dvoch desatín percenta za Kyocerou. Pokiaľ záujem o Pixely bude naďalej silný, tak by sa už tento rok mohol stať Google dvojkou japonského trhu. Čo by bolo dosť výnimočné - na podobné méty Google inde vo svete myslieť nemôže, a to vrátane domáceho, amerického trhu.