Navonok štandardným ťahačom je MAN s označením TG-A 18.483 FLS, no pod kapotou má motor s priamym vstrekovaním paliva Common Rail (480 k) a v útrobách najmodernejšie elektronické systémy.
Aktívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) pomocou radarového senzora reguluje vzdialenosť ťahača od vozidla jazdiaceho pred ním. Prostredníctvom videokamery monitoruje LGS (Lane Guard System) jazdný pruh, v ktorom sa vozidlo pohybuje a vodiča akustickým signálom upozorní na mimovoľnú zmenu smeru -- teda bez jeho vedomia. Azda tento systém citeľne zníži riziko nehôd, ak vodiča premôže mikrospánok. Napokon elektronický stabilizačný program ESP cieleným pribrzďovaním jednotlivých kolies koriguje vznikajúci šmyk.
Treba povedať, že automobilka MAN má spomínané systémy v ponuke už niekoľko rokov, no až teraz ich začína ponúkať aj slovenským zákazníkom. Tí dosiaľ o tieto systémy neprejavovali záujem, hoci významne zvyšujú aktívnu i pasívnu bezpečnosť. Možno ich montovať do všetkých typov MAN.
Spoločnosť MAN ponúka nielen ťažké nákladné autá nad 18 ton s označením TG-A, ale aj ľahké nákladné autá s hmotnosťou 6 -- 12 ton a stredne ťažké vozidlá nad 12 ton. Zároveň ponúka i autobusy pre diaľkovú, mestskú alebo prímestskú dopravu vrátane nízkopodlažných a kĺbových. Nechýbajú ani ekologické pohony, pričom jeden z prvých autobusov značky MAN na zemný plyn vozil cestujúcich v nemeckom Ausburgu už v roku 1943.
MAN patrí k najstarším výrobcom nákladných vozidiel v Európe a v tejto fabrike vyvinul Rudolf Diesel v roku 1897 prvý funkčný motor poháňaný na naftu. Na Slovensku má spoločnosť sedem servisných stredísk v Bratislave, Senci, Komárne, Žiline, Nových Zámkoch, Prešove a vo Zvolene. V blízkom čase by k týmto centrám malo pribudnúť i ďalšie v Trenčíne a neskôr v Rožňave alebo Košiciach.
StoryEditor
