Symbolom takzvanej vítacej kultúry v Nemecku sa stali selfie snímky kancelárky Angely Merkelovej s migrantmi, ktoré vo veľkom publikovali miestne médiá.Reuters
StoryEditor

Nemecké médiá pri migrácii zlyhali

Hlavné noviny a televízie dávali na vrchole utečeneckej krízy v roku 2015 priestor len politikom, obavy ľudí ignorovali.

Hlavné nemecké médiá dávali na vrchole utečeneckej krízy v roku 2015 priestor len politikom. K veci sa nevyjadrovali bežní ľudia ani samotní migranti. K tomuto záveru došla minulý týždeň nová štúdia nemeckého think tanku Otto Brenner Stiftung, ktorá sa ostro sledovaným problémom zaoberala.

Všetko zmenilo až sexuálne obťažovanie v Kolíne nad Rýnom na Silvestra 2015. Autori štúdie napriek tomu varujú pred hystériou, ktorá by mohla kvôli migrantom vypuknúť.

Nekritické médiá
Podľa práce, ktorú viedol bývalý editor nemeckého týždenníka Die Zeit a v súčasnosti renomovaný profesor mediálnych štúdií na univerzite v Lipsku Michael Haller, boli najväčšie nemecké médiá vo svojom spravodajstve o utečeneckej kríze medzi februárom 2015 a marcom minulého roka prinajmenšom nekritické. Z verejne dostupnej štúdie vychádza, že hlavným problémom bol príliš veľký priestor určený kancelárke Angele Merkelovej, ďalším politikom a predovšetkým ich debatám a víziám.

Pracovníci denníkov dávali nedostatočný priestor bežným Nemcom a dokonca aj samotným migrantom. „Problém s utečencami sa v mediálnom priestore riešil bez utečencov. Ich hlasy tvoria 4,5 percenta všetkých citovaných. Priestor nedostávali nielen oni, ale ani ich budúci susedia, miestni obyvatelia, dobrovoľníci, dobrovoľní darcovia,“ píše sa vo výskume.

Na rozdiel od politikov priestor nedostávali dokonca ani experti. Medzi respondentmi ich bolo menej ako jedno percento. Politickí predstavitelia vystupovali v zhruba dvoch tretinách prípadov.

Do jedného vreca
Médiá podľa zistení expertov tiež pochybili v tom, že sa nesnažili rozlišovať medzi bežnými zneistenými občanmi a pravicovými radikálmi. Vo väčšine názorových článkov boli tieto skupiny hádzané do jedného vreca, ak sa o nich vôbec h...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-29 12:41:21 - Feat.: - Title: Vedci poznajú definitívnu odpoveď na to, ako často by ste si mali meniť spodné prádlo. Niektorých to určite nepoteší 02 - Modified: 2024-10-25 07:00:00 - Feat.: - Title: Prečo milujeme horory a strašenie, keď svet je sám o sebe temným miestom? Psychologička vysvetľuje tento desivý fenomén 03 - Modified: 2024-10-24 10:37:28 - Feat.: - Title: Slovenský zdravotnícky systém je piaty najhorší v Európe, ukázala nová štúdia Globsecu 04 - Modified: 2024-10-11 08:45:00 - Feat.: - Title: Škoda odhalila špičkový koncept športiaku. Z rodinného auta je teraz pretekársky špeciál 05 - Modified: 2024-10-09 09:29:33 - Feat.: - Title: Renault odhalil špičkový rodinný koncept Emblème. K znižovaniu emisií pristupuje inak
menuLevel = 1, menuRoute = svet, menuAlias = svet, menuRouteLevel0 = svet, homepage = false
02. november 2024 22:20