StoryEditor

Ako reklamovať dovolenku

05.06.2007, 00:00
Okrem toho, že vám dovolenku môže znepríjemniť úraz, choroba alebo okradnutie, je to aj samotná dovolenka, ktorá sa vám nemusí páčiť. Výhrady môžu byť rôzne. Reklamovať však treba ihneď v mieste dovolenky, nie až po návrate domov. Spätne je totiž veľmi ťažké zhodnotiť, či nebolo niečo v poriadku.

Na koho sa obrátiť
Snáď najčastejším problémom býva nespokojnosť klientov s ubytovaním. Mnoho ráz sa totiž stane, že je úplne iné, ako ho prezentoval predajca dovolenky a ako ste mali možnosť vidieť v ponukovom katalógu. Je to však vec, ktorá sa vo väčšine prípadov dá vyriešiť priamo na mieste. "Treba sa ihneď obrátiť na delegáta, alebo iného zástupcu cestovnej kancelárie, a s ním sťažnosť riešiť," radí prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr Stanislav Macko. Určite bude výhodnejšie najmä pre vás a zvyšok vašej dovolenky, aby sa akékoľvek sťažnosti vyriešili čo najskôr.

"Pokiaľ sa nepodarí medzi klientom, delegátom a recepciou nájsť uspokojivé riešenie, potom musí klient trvať na tom, aby mu delegát predložil tlačivo na spísanie sťažnosti," vysvetľuje ďalej Macko. Tá musí byť najlepšie za prítomnosti aj svedkov podpísaná všetkými stranami.

Po návrate domov delegát sťažnosť doručí na reklamačné oddelenie cestovnej kancelárie, v ktorej ste si dovolenku kupovali. Do 30 dní by ste mali dostať odpoveď, či je podľa názoru predajcu sťažnosť opodstatnená alebo nie. "Vec sa zvyčajne rieši nejakou kompenzáciou zo strany cestovnej kancelárie, klient by pri podávaní sťažnosti mal tiež uviesť, v akej výške si predstavuje túto kompenzáciu," dodáva Macko.

Reklamácie sa často týkajú aj dopravy, napríklad starých autobusov. V takomto prípade rieši cestovná kancelária sťažnosti priamo s dopravcom.

Posledné riešenie
Ak nedôjde k dohode medzi klientom a cestovnou kanceláriou, môžete sa so sťažnosťou obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Tá rieši vec v spolupráci s Asociáciou cestovných kancelárií a príslušným súdom. Je to však zdĺhavé konanie, ktoré môže trvať niekoľko rokov. Preto je omnoho lepšie snažiť sa vyriešiť celú vec čo najskôr.

menuLevel = 1, menuRoute = svet, menuAlias = svet, menuRouteLevel0 = svet, homepage = false
19. apríl 2024 08:32