Na identifikáciu obetí nedeľňajšej havárie ruského dopravného lietadla An-148 pri Moskve budú potrebné genetické rozbory. Vyhlásil to ruský minister dopravy Maxim Sokolov, ktorý podľa agentúry TASS potvrdil, že tragédiu nikto zo 65 pasažierov a šiestich členov posádky neprežil.
"Súdiac podľa všetkých dostupných informácií, táto havária nemá žiadneho preživšieho. Vzhľadom na kvalitu biomateriálov bude nutné vykonať genetické rozbory. Vzorky DNA získame od ich príbuzných," povedal Sokolov ohľadom identifikácie obetí. Nevylúčil však, že niektoré bude možné identifikovať bežným spôsobom.
Putin odložil pracovnú cestu
Minister spresnil, že forenzné štúdie môžu trvať dva až tri mesiace. Sokolov ďalej uviedol, že v pondelok zvolá stretnutie príslušného vládneho výboru ohľadom vyplatenia poistenia.
Ruský prezident Vladimir Putin v súvislosti s touto tragédiou odložil svoju pracovnú cestu do Soči pre možnú nutnosť koordinovať činnosť vládnych výborov. "Prezident sa rozhodol odložiť pracovnú cestu naplánovanú na pondelok a zostať v Moskve," uviedol pre TASS kremeľský hovorca Dmitrij Peskov. Podľa hovorcu mal Putin na pondelkovom programe okrem iného i stretnutie s palestínskym prezidentom Mahmúdom Abbásom.
Stratil sa z radaru
Putin zároveň vyjadril sústrasť tým, ktorí stratili svojich príbuzných pri havárii a poveril vládu, aby zriadila osobitnú komisiu v súvislosti s leteckou haváriou.
Let 703 smeroval z moskovského letiska Domodedovo do mesta Orsk v Orenburskej oblasti na juhu európskej časti Ruska. Lietadlo vzlietlo o 14.24 h miestneho času (12.24 h SEČ), kontakt kokpitu s dispečermi sa stratil o štyri minúty neskôr. Trosky lietadla sa našli pri obci Stepanovskoje, zhruba 80 kilometrov od Moskvy.
Dôvod je stále neznámy
Nemenovaný predstaviteľ ruského ministerstva pre mimoriadne situácie, ktorého cituje agentúra Reuters, uviedol, že záchranárskym tímom sa už podarilo nájsť zapisovač letových údajov. Trosky lietadla a ostatky tiel boli rozptýlené v okruhu jedného kilometra, uviedli ruskí vyšetrovatelia.
Medzi možnými príčinami havárie figurujú nepriaznivé počasie (v čase incidentu bolo v okolí metropoly mínus päť stupňov Celzia s pravidelnými snehovými zrážkami), zlyhanie ľudského faktora, ako aj technický stav lietadla. Posádka riadiacej veži nevyslala pred haváriou žiadny núdzový signál.
Spoločnosť mala problémy
Lietadlo bolo v prevádzke Saratovských aerolínií. Podľa stanice BBC dostala táto spoločnosť v roku 2015 zákaz činnosti po tom, ako náhodná inšpekcia objavila v pilotnej kabíne osoby, ktoré neboli súčasťou posádky. Spoločnosť sa proti zákazu odvolala, zmenila svoju politiku a o rok nato obnovila lety.
An-148 z dielne ukrajinskej (bývalej sovietskej) konštruktérskej značky Antonov bol vyrobený v roku 2010 v ruskom Voronežskom združení leteckého priemyslu (VASO).