StoryEditor

Po štúdiu na škole

27.06.2002, 00:00

Aké sú pracovné ciele študentov? V akých oblastiach vidia svoju budúcnosť? Ako sa informujú študenti o potenciálnych zamestnávateľoch? Takýmito a podobnými otázkami sa zaoberali nedávne štúdie v Nemecku. Cieľom výskumu bolo na základe odpovedí 5 000 študentov zistiť rozdiely medzi nemeckými študentmi a študentmi z iných krajín. Podľa výsledkov jedným z najdôležitejších kritérií pre študentov je možnosť meniť pracovné pozície v rámci jedného odboru. K ďalším dôležitým požiadavkám patria dobrý imidž podniku a možnosť hneď od začiatku pôsobenia v práci preberať zodpovednosť. Šesťdesiat percent opýtaných by rado absolvovalo svoju prvú stáž mimo rodnej krajiny, tri štvrtiny sa usilujú získať miesto v medzinárodnej inštitúcii. Približne polovica študentov by svoje prvé skúsenosti rado získavalo zo stredne veľkého podniku. V štúdii vynikla skutočnosť, že napriek vyššiemu absolventskému veku nemeckí študenti nie sú pevne rozhodnutí o svojom budúcom smerovaní. Napriek dobrým kľúčovým kvalifikáciám ako schopnosť rokovať a viesť sa cítia nemeckí študenti podstatne neistejšie ako ich kolegovia. Platí, že čím presnejšie študent vie, čím sa chce v budúcnosti zaoberať, tým je jeho pocit, čo sa týka kvalifikovanosti, hlbší. A s týmto ide na pohovory do práce. Najobľúbenejšie medzi touto vrstvou uchádzačov sú pozície v oblasti administratívnych prác, manažmentu a poradenstva. Kým absolventky inklinujú skôr k obchodu, marketingu, médiám a cestovnému ruchu, absolventi uprednostňujú oblasti financií, IT a poradenstva.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
09. máj 2024 01:22