Prezident IT spoločnosti Ness pre Európu Ivan Hruška presadzuje teóriu, že aj keď pracujete na manažérskej pozícii v oblasti internetových technológií, nie sú technológie to najdôležitejšie. "Najkľúčovejšia vec pre kvalitného človeka v riadení v IT je, aby rozumel biznisu zákazníka. Mali sme v minulosti problém nájsť správneho manažéra, ktorý bude riadiť divíziu Banky a Poisťovne. Urobil som rozhodnutie, že som do pozície manažéra tejto jednotky neprijal odborníka na IT, ale bankára," spomína Hruška na obdobie spred deviatich rokov. Dôležité totiž podľa neho bolo, aby tento nový manažér naučil svojich podriadených dokonale chápať biznis banky. V tom čase bola spoločnosť silno technologická, a tak tento jeho krok mnohých prekvapil, no ukázal sa ako správny. "Ten človek je dnes v európskom manažmente vo veľmi vysokom postavení a myslím si, že je to veľmi dobrý príklad toho, že vysokým manažérom v IT sa môže stať človek, ktorý nemusí byť kľúčový špecialista na IT," vysvetľuje Hruška. Podľa neho je vo vysokom manažmente dôležitá ambicióznosť, netreba to však preháňať. Aby človek, keď dosiahne profesionálny vrchol, nezistil, že je veľmi úspešný, ale na tom vrchole sám. "Myslím si, že je veľmi dôležité, aby mal manažér pocit, že úspech je spoločný. Vždy je to o tíme. V poslednom čase mám pocit, že to dokonca preháňam, keď sa snažím maximálne delegovať a nechať manažérov v krajinách užiť si úspech lokálne. Vždy je to dilema - lokálne verzus globálne. V manažovaní nie je jednoduché delegovať, pretože človek má tendenciu myslieť si, že on vie všetko najlepšie. Ale nechať ich sa poučiť na vlastných omyloch je asi najlepšia škola, podobne ako nechať ich zažiť si vlastný úspech."
