StoryEditor

Slovák, ktorý si luxusnými kabelkami podmanil Áziu

07.11.2011, 23:00

Z domova odchádzali ako neznámi, v zahraničí sa vypracovali na špičky vo svojich odboroch. V seriáli Slovenský recept na úspech vám prinášame príbehy našich úspešných rodákov.

Svoj biznis so značkovými doplnkami odštartoval pred štyrmi rokmi v Japonsku. Postupne sa vypracoval medzi top predajcov luxusných kabeliek v celej Ázii. Jeho tovar dnes nosia zákazníčky v pol stovke krajín celého sveta. Internetový predaj exkluzívnych značiek Chanel, Louis Vuitton, Hermes či Cartier dosahuje obrat v miliónoch dolárov.

 

 

Bratislavského rodáka Františka Masaroviča označil za veľkého hráča v biznise aj jeden z najznámejších svetových serverov zaoberajúcich sa biznisom na internete eBay. „Tento mesiac som dostal od eBay Japan mail, že moja firma Fmasarovic sa stala predajcom číslo jeden v kategórii kabeliek v oblasti ázijského Pacifiku. Je tam mimoriadne silná konkurencia, o to viac sa z úspechu teším,“ hovorí 35-ročný František, ktorého v Japonsku všetci pre lepšiu výslovnosť volajú Freddie.

Za všetkým hľadaj ženu
Na rozbehnutie vlastného biznisu sa Masarovič chystal niekoľko rokov. Ešte predtým sa tvrdou prácou prepracoval k magisterskému titulu v biznise na univerzite v austrálskom Sydney. Odtiaľ po desiatich rokoch odcestoval aj so svojou japonskou manželkou Sajakou do Tokia, kde začínal s internetovým predajom detskej obuvi a rôznych japonských výrobkov. „Japonsko je tvrdé miesto pre cudzinca, ktorý nevie plynule reč. Šanca nájsť si prácu bez znalosti japončiny je takmer nulová. Preto som sa rozhodol pre online obchod, ktorý mi dáva nezávislosť a slobodu,“ prezrádza Freddie.

Jeho biznis sa však naplno spustil, až keď manželka prišla s nápadom predaja výrobkov značiek Louis Vuitton či Cartier. „Úspech bol okamžitý a odvtedy som sa začal predaju luxusných kabeliek, šperkov a doplnkov venovať naplno.“ Freddie založil spoločnosť Fmasarovic a s pribúdajúcimi zákazkami zamestnal ďalších ľudí, ktorí pracujú okrem bežného obchodu aj na veľkoobchodných zákazkách po celom svete.

Problém ako výhoda
Freddiemu otvorilo dvere do sveta práve štúdium jazykov. Ešte pred vycestovaním do Austrálie pracoval pre jednu automobilovú spoločnosť, v ktorej aktívne využíval nemčinu. Znalosť jazyka mu umožnila cestovať, nadobúdať sily a rozhľad vo svete, čo ho posúvalo o krok vpred pred jeho spolupracovníkmi. Uvedomil si, že ak pridá aj angličtinu, jeho možnosti sa ešte rozšíria. Ako jeden zo slovenských priekopníkov preto odcestoval študovať do Austrálie. Jeho vlastnosť nebáť sa ho dostala až na pozíciu top predajcu v Ázii. Svoj recept na úspech pomenováva jasne – problémy sú vzácne výzvy. „Každý deň riešim problémy a čím väčšie problémy dokážem vyriešiť, tým viac dostanem zaplatené. Každá jedna prekonaná prekážka je moja výhoda, ktorú mi nikto nezoberie.“ Dodáva, že kvôli tomu je dôležité mať pozitívny prístup k problémom, pretože je to spôsob, ako sa človek posúva vpred.

Freddie túži rozšíriť biznis aj do ďalších krajín. Jedným z jeho cieľov je dostať svoje aktivity na slovenský trh. Ambície zatiaľ začal napĺňať slovenskou verziou webovej stránky firmy Fmasarovic, no projekt je len v počiatkoch. Čoskoro však plánuje rozšíriť vlastné podnikanie o rôzne druhy servisov a produktov. Nina Klusová

menuLevel = 1, menuRoute = svet, menuAlias = svet, menuRouteLevel0 = svet, homepage = false
18. apríl 2024 11:40