StoryEditor

Slovenka, ktorá má pod palcom luxus v Dubaji

16.10.2012, 00:00
Marketingová manažérka Martina Boor stála za špičkovými obchodnými centrami v bohatom emiráte.

Z domova odchádzali ako neznámi, v zahraničí sa vypracovali na špičky vo svojich odboroch. V seriáli Slovenský recept na úspech vám prinášame príbehy našich úspešných rodákov.

Do sveta sa dostala už ako 18-ročná, keď odišla študovať do Peru, kde dlhé roky žil jej starý otec. Toto rozhodnutie jej napokon úplne zmenilo život, na Slovensko sa už totiž nikdy nevrátila žiť. Po štúdiu hotelového manažmentu v Madride sa pred 13 rokmi nakoniec dostala až do Dubaja, kde si vybudovala kariéru uznávaného lídra v oblasti marketingu s rozsiahlymi skúsenosťami v regióne. „Som tu v ideálnom prostredí, pretože v Dubaji a celkovo na Blízkom východe vzniká veľa nových projektov. Vďaka obrovskej obchodnej sile sú na všetko peniaze, čo v podnikaní prináša neobmedzené možnosti,“ hovorí 36-ročná Martina Boor.

Koncentrácia luxusu
Rodáčka z Bratislavy má dnes za sebou dlhoročnú marketingovú kariéru vo viacerých prestížnych nákupných centrách, v ktorých manažovala plánovanie obchodov, reštaurácií, voľnočasových aktivít a obytného priestoru. „Obchodné strediská už nie sú samé osebe zaujímavé, musia byť niečím viac. Musia ponúkať rôzne možnosti pre zábavu, obchod, ale aj biznis. Preto dávam dohromady koncepty v rámci plánovania stredísk, v ktorých dopĺňam okrem nakupovania aj iné aktivity,“ vysvetľuje Boor.

S projektmi riadenia obchodných centier začala v roku 2003, keď stála za otvorením prístavby dubajského strediska BurJuman za 330 miliónov dolárov. Centrum malo v tej dobe najväčšiu koncentráciu luxusných značiek v rámci regiónu.

Miliónový biznis
Po BurJuman prešla po niekoľkých rokoch do Dubai Festival City, kde riadila marketing pre nákupno-zábavné stredisko s rozlohou 200-tisíc štvorcových metrov nájomnej plochy. „Ročný rozpočet môjho marketingového biznisu pred krízou z roku 2008 presahoval šesť miliónov dolárov. Počas krízy sa tento objem skresal o polovicu a marketingoví manažéri museli byť viac kreatívni, čo mi však paradoxne prinieslo omnoho väčšie výzvy,“ vysvetľuje.

Z Dubai Festival City odišla pred rokom a rozhodla sa pre vlastné podnikanie. Založila si firmu Horseworld UAE, ktorá je zameraná na dodávateľské služby pre jazdecké hobby na Blízkom východe. Medzitým založila časopis Horseworld Arabia, ktorý distribuuje až do Kataru či Saudskej Arábie. „Pikoškou je, že môj časopis najnovšie podporuje aj saudská kráľovská rodina, ktorá ho využije na propagáciu svojich jazdeckých aktivít v regióne.“

Prestížne ocenenia
Okrem toho pracuje ako marketingový konzultant na projektoch v oblasti nehnuteľností v severnej Afrike a Ománe. Jej ambiciózne plány sa však ani zďaleka nekončia. Budúci rok začína v novej spoločnosti ako marketingový riaditeľ pre niekoľkomiliardový biznis nákupných stredísk.
Vďaka svojim marketingovým aktivitám na Blízkom východe je Boor držiteľkou viacerých medzinárodných ocenení. Z nich je najprestížnejšia cena Maxi Award, ktorú získala za svoje úspechy dvakrát. Maxi Award je takzvaný Oscar pre marketingovú prácu v nákupných strediskách a je vysoko hodnotený po celom svete.

A čo radí Slovákom, ktorí si chcú vybudovať kariéru v zahraničí? „Odporúčala by som ísť do cudziny ako veľmi mladý človek, pretože začiatky sú vždy ťažké. Človek musí pracovať viac a dostať za to menej peňazí, to znášajú lepšie mladšie ročníky.
Ak sa niekto rozhodne ísť do zahraničia v neskoršom veku, treba mať už za sebou skúsenosti, ktoré sa dajú predať potenciálnemu zamestnávateľovi,“ tvrdí Boor.

menuLevel = 1, menuRoute = svet, menuAlias = svet, menuRouteLevel0 = svet, homepage = false
19. apríl 2024 18:31