Letecké spoločnosti po celom svete začali dnes zavádzať nariadenie, podľa ktorého musia byť v kokpite vždy dvaja členovia posádky. Opatrenie nasleduje po zverejnení informácií, že kopilot nemeckých aerolínií Germanwings sa zámerne zamkol sám v pilotnej kabíne Airbusu A320 a narazil s lietadlom do hôr na juhu Francúzska.
Opatrenie zavádzajú nemecké, britské, nórske či kanadské letecké spoločnosti, napísali tlačové agentúry AP, Reuters a DPA.
Kanadské spoločnosti zavádzajú zmenu "bezodkladne" na príkaz svojej vlády, nórske aerolínie Norwegian Air Shuttle tiež "s okamžitou platnosťou" a britské EasyJet od piatka.
Popredné európske nízkonákladové letecké spoločnosti Norwegian Air Shuttle a EasyJet, ako aj veľké kanadské spoločnosti Air Canada a WestJet Airlines, oznámili, že teraz už vyžadujú najmenej dvoch členov posádky v kokpite.
Kanada vyžaduje dvoch členov posádky v kokpite nielen v čase, keď je stroj vo vzduchu, ale neustále.
Asociácia združujúca najväčšie nemecké letecké spoločnosti dnes večer oznámila, že jej členovia chcú rovnako zaviesť predpis o dvoch osobách v kokpite. V piatok nové pravidlo prediskutujú s príslušným spolkovým úradom, následne ho mienia čo najskôr realizovať. Týka sa to napríklad aerolínií Lufthansa, Air Berlin, Condor či TuiFly.
Po teroristických útokoch na USA z 11. septembra 2001 americké letecké spoločnosti prepracovali a vylepšili svoju stratégiu ohľadne počtu členov personálu v kokpite.
Vždy, keď sa otvoria dvere, letušky vytvoria zátarasu medzi kokpitom a cestujúcimi. Obvykle to urobia pomocou vozíka s nápojmi, ale niektoré lietadlá sú vybavené zátarasou z pletiva z ostnatého drôtu. Ak pilot odchádza na toaletu, jedna z letušiek obsadí jeho sedadlo v kokpite.
Niektoré európske aerolínie, napríklad fínske Finnair alebo České aerolinie, uplatňujú podobné postupy, konštatovala AP. Mnohé letecké spoločnosti to však až do utorkovej havárie lietadla Germanwings takto nerobili. Náraz Airbusu A320 do francúzskych Álp si 24. marca vyžiadal životy všetkých 150 ľudí na palube stroja.