Na základe súčasnej kontroverzie okolo platených reklám a ďalších politických aktivít na sociálnych sieťach sa podľa spravodajského webu NPR rysujú niektoré zmeny v amerických zákonoch.
Tieto zmeny by mali narovnať mediálne prostredie. Dnes je totiž napríklad politická reklama v televízii či v tlači zákonom regulovaná.
Informácie o platcovi
Musí povedzme obsahovať informácie o tom, kto ju zaplatil. „Senátori teraz pracujú na legislatíve, ktorá by vyžadovala od webových platforiem, teda aj od Googlu a ďalších, aby uverejňovali mená ľudí a organizácií, ktoré zaplatili viac ako 10-tisíc dolárov za volebné reklamy,“ hovorí analytička Laura Sydellová.
Nové pravidlá
Facebook už teraz zavádza nové pravidlá pre volebné kampane podobné tým, ktoré platia pre predvolebné reklamy v Česku. Reklama napríklad bude musieť obsahovať informáciu o tom, kto ju platil. Túto informáciu bude sociálna sieť overovať.
01 - Modified: 2024-05-07 05:08:54 - Feat.: - Title: Jednu z Pulitzerových cien získal aj uväznený ruský opozičný politik Kara-Murza
02 - Modified: 2024-05-06 21:34:46 - Feat.: - Title: V Rusku zadržali amerického vojaka, pre obvinenia z krádeže sedí vo väzbe
03 - Modified: 2024-05-06 15:22:48 - Feat.: - Title: Kolumbijská univerzita ruší pre propalestínske protesty promočnú ceremóniu
04 - Modified: 2024-05-06 14:59:33 - Feat.: - Title: Z Kreľma prichádza varovanie: Britské vojenské objekty sa môžu stať cieľmi ruských útokov
05 - Modified: 2024-05-06 13:59:56 - Feat.: - Title: V Rusku zadržali novinárku Nadeždu Kevorkovovú pre príspevok o Talibane