Na základe súčasnej kontroverzie okolo platených reklám a ďalších politických aktivít na sociálnych sieťach sa podľa spravodajského webu NPR rysujú niektoré zmeny v amerických zákonoch.
Tieto zmeny by mali narovnať mediálne prostredie. Dnes je totiž napríklad politická reklama v televízii či v tlači zákonom regulovaná.
Informácie o platcovi
Musí povedzme obsahovať informácie o tom, kto ju zaplatil. „Senátori teraz pracujú na legislatíve, ktorá by vyžadovala od webových platforiem, teda aj od Googlu a ďalších, aby uverejňovali mená ľudí a organizácií, ktoré zaplatili viac ako 10-tisíc dolárov za volebné reklamy,“ hovorí analytička Laura Sydellová.
Nové pravidlá
Facebook už teraz zavádza nové pravidlá pre volebné kampane podobné tým, ktoré platia pre predvolebné reklamy v Česku. Reklama napríklad bude musieť obsahovať informáciu o tom, kto ju platil. Túto informáciu bude sociálna sieť overovať.
01 - Modified: 2024-04-28 08:45:28 - Feat.: - Title: Ruská polícia prerušila metalový koncert, hudobníkov obvinila z propagácie nacizmu
02 - Modified: 2024-04-28 08:50:00 - Feat.: - Title: Nemecká polícia zo zabitia dvoch Ukrajincov podozrieva ruského občana
03 - Modified: 2024-04-28 06:45:58 - Feat.: - Title: Rusko údajne zostrelilo nad svojím územím 17 ukrajinských dronov
04 - Modified: 2024-04-28 07:05:00 - Feat.: - Title: Bývalého producenta Harveyho Weinsteina v New Yorku hospitalizovali po návrate do väznice
05 - Modified: 2024-04-28 06:40:00 - Feat.: - Title: "Treba niečo zmeniť tu a teraz." Ruský think tank varuje pred stagnáciou priemyselnej výroby a investícií