Na základe súčasnej kontroverzie okolo platených reklám a ďalších politických aktivít na sociálnych sieťach sa podľa spravodajského webu NPR rysujú niektoré zmeny v amerických zákonoch.
Tieto zmeny by mali narovnať mediálne prostredie. Dnes je totiž napríklad politická reklama v televízii či v tlači zákonom regulovaná.
Informácie o platcovi
Musí povedzme obsahovať informácie o tom, kto ju zaplatil. „Senátori teraz pracujú na legislatíve, ktorá by vyžadovala od webových platforiem, teda aj od Googlu a ďalších, aby uverejňovali mená ľudí a organizácií, ktoré zaplatili viac ako 10-tisíc dolárov za volebné reklamy,“ hovorí analytička Laura Sydellová.
Nové pravidlá
Facebook už teraz zavádza nové pravidlá pre volebné kampane podobné tým, ktoré platia pre predvolebné reklamy v Česku. Reklama napríklad bude musieť obsahovať informáciu o tom, kto ju platil. Túto informáciu bude sociálna sieť overovať.
01 - Modified: 2025-12-26 17:39:00 - Feat.: - Title: Ruského diplomata odsúdili na 12 rokov za predaj tajných informácií USA
02 - Modified: 2025-12-26 12:14:00 - Feat.: - Title: Nigéria poskytla USA spravodajské informácie pred útokmi na militantov z Islamského štátu
03 - Modified: 2025-12-26 09:07:15 - Feat.: - Title: Paríž a Berlín sú aj v krízových časoch motormi EÚ. Chcú posilniť pozíciu Európy na geopolitickej šachovnici
04 - Modified: 2025-12-26 06:00:00 - Feat.: - Title: USA zaútočili na jednotky Islamského štátu v severozápadnej Nigérii
05 - Modified: 2025-12-25 21:45:00 - Feat.: - Title: Putinov kritik Udaľcov dostal šesť rokov v trestaneckej kolónii