Na základe súčasnej kontroverzie okolo platených reklám a ďalších politických aktivít na sociálnych sieťach sa podľa spravodajského webu NPR rysujú niektoré zmeny v amerických zákonoch.
Tieto zmeny by mali narovnať mediálne prostredie. Dnes je totiž napríklad politická reklama v televízii či v tlači zákonom regulovaná.
Informácie o platcovi
Musí povedzme obsahovať informácie o tom, kto ju zaplatil. „Senátori teraz pracujú na legislatíve, ktorá by vyžadovala od webových platforiem, teda aj od Googlu a ďalších, aby uverejňovali mená ľudí a organizácií, ktoré zaplatili viac ako 10-tisíc dolárov za volebné reklamy,“ hovorí analytička Laura Sydellová.
Nové pravidlá
Facebook už teraz zavádza nové pravidlá pre volebné kampane podobné tým, ktoré platia pre predvolebné reklamy v Česku. Reklama napríklad bude musieť obsahovať informáciu o tom, kto ju platil. Túto informáciu bude sociálna sieť overovať.
01 - Modified: 2024-11-22 06:29:18 - Feat.: - Title: Kim Čong-un obvinil Spojené štáty zo zvyšovania napätia
02 - Modified: 2024-11-22 05:52:52 - Feat.: - Title: Ruský útok na mesto Sumy si vyžiadal dve obete
03 - Modified: 2024-11-22 05:36:18 - Feat.: - Title: Trump si za ministerku spravodlivosti vybral bývalú prokurátorku Pam Bondiovú
04 - Modified: 2024-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Ako zo Šialeného Maxa. Wagnerovci verbujú do Afriky, sľubujú pokojnú službu a množstvo výhod
05 - Modified: 2024-11-21 21:53:32 - Feat.: - Title: Použitie novej ruskej rakety stredného doletu je znepokojivé, chcú Kyjev zastrašiť, tvrdí OSN