Naftové vozidlá Volkswagen vybavené softvérom pre falšovanie údajov pri meraní emisií by mohli prísť o registráciu, ak ich majitelia odmietnu aktualizáciu softvéru. S odvolaním sa na dokumenty Spolkového úradu pre motorové vozidlá (KBA) to napísal nemecký denník Focus Online.
Volkswagen po vypuknutí škandálu v septembri 2015 priznal, že softvérom umožňujúcim podvody pri testoch emisií bolo po celom svete vybavených približne 11 miliónov vozidiel.
Takmer o dva roky neskôr bolo v Európe upravených asi 5,5 milióna z 8,5 milióna dotknutých áut, z toho 1,8 milióna na domácom, teda nemeckom trhu.
Dodatočnú úpravu softvéru mnoho vodičov odmieta. Obávajú sa, že akákoľvek zmena, po ktorej bude auto spĺňať emisné normy, spôsobí, že vozidlo potom bude pomalšie a spotrebuje viac paliva.
Focus uviedol, že v závislosti na to, kedy dostali oznámenie o úprave softvéru, by mohli majitelia prísť o registráciu vozidla už v auguste. Budú tiež musieť zaplatiť všetky poplatky s tým súvisiace.
Hovorca Volkswagenu sa k správe odmietol agentúre Reuters vyjadriť.