Koncept predstavený na ženevskom autosalóne vyslal jasný signál o zámere spoločnosti Honda posunúť Civic smerom k športovejším a emocionálnejším vozidlám. Kľúčovým prvkom na dosiahnutie týchto vlastností je výrazne klinovitá konštrukcia prednej časti kabíny. "Mali sme v úmysle urobiť revolúciu na európskom trhu, ktorú budú musieť naši konkurenti nasledovať," vysvetľuje prístup ku konštrukcii vedúci veľkých projektov Yoshiyuki Matsumoto. "Revolúciou rozumieme vytvorenie niečoho, čo tu doteraz nikto nemal. Na základe tejto úvahy som nemyslel na minulé modely a vlastne som vôbec nemyslel na Civic." Výsledkom je elegantné, praktické auto s vysokým výkonom a nízkou spotrebou.
Všetky informácie na dosah
Palubná doska novej Hondy Civic je založená na koncepcii Dual Link, ktorá rozdeľuje prístrojový panel na dve funkčné časti. Jedna poskytuje vizuálne informácie a druhá obsahuje riadiace prvky. V hornej časti prístrojového panelu Multiplex sa digitálne zobrazujú dôležité jazdné parametre vrátane rýchlosti, zatiaľ čo v dolnej časti sa objavujú ostatné informácie. Naľavo od centrálneho tachometra je otáčkomer a napravo indikátor okamžitej spotreby paliva. Pod ním sú ďalšie informácie, napríklad celkový počet prejdených kilometrov, denné počítadlo, vonkajšia teplota, palubný počítač (priemerná spotreba, dojazd s aktuálnym stavom paliva, priemerná rýchlosť), hodiny a zväčšená plocha pre výstražné kontrolky. Na volante sa nachádzajú dve tlačidlá -- vľavo na ovládanie autorádia a vpravo na tempomat.
Tri motory, šesť prevodov
Zákazník si môže vybrať jeden z troch motorov: dva benzínové majú objem 1 339 alebo 1 798 cm3 (výkon 61 kW/83 k alebo 103 kW/140 k), naftový 2 204 cm3 (výkon 103 kW/140 k). Všetky motory sú kombinované so šesťstupňovou prevodovkou, takže nový Civic je prvým vozidlom v segmente C (nižšia stredná trieda), ktorého všetky modely sú takto vybavené. Krátko sme si zajazdili s výkonnejším benzínovým modelom a naše prvé dojmy splnili očakávania. So zrýchlením z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a s kombinovanou spotrebou paliva 6,4 l/100 km predstavuje 1,8-litrový motor úplne novú kvalitu.
Základný model nového Civicu s motorom 1,4 stojí 625-tisíc korún, s motorom 1,8 (novinka v ponuke) bude v predaji za 679-tisíc a najdrahšia verzia s dieselom 2,2 (motor roka) 849-tisíc korún.
StoryEditor