Automobilka Peugeot vyrába malé športové autá už bezmála tridsať rokov a patrí jej v tejto kategórii skutočne výnimočné historické aj športové postavenie. Novinka, 207 RC, ktorá sa začne predávať už onedlho, sa pokúsi nadviazať na slávu legendárneho modelu 205 GTi. Zväčša biely alebo červený kompakt nepoznal v osemdesiatych rokoch konkurenta. S modelovou výmenou prišiel jeho nástupca 206 RC, ktorý tiež doprial radosť fanúšikom automobilových zážitkov.
Dobrý základ
Peugeot 207 RC má dynamický a emotívny dizajn vyšperkovaný novými charakteristickými detailmi, ktoré podčiarkujú jeho výkonnosť a individualitu. 207 RC má s hatchbackom 207 Sport spoločnú dĺžku 4,037 m a dynamický profil trojdverovej karosérie. Športové doplnky pôsobia nielen efektne, ale podporujú aj výkonnosť. Spojler nad zadným sklom optimalizuje aerodynamický prítlak pri vysokej rýchlosti, jeho účinok pri 200 km/h je až 25 kg.
Motor vznikol v spolupráci PSA a BMW, veľkú časť vývoja však urobili hlavne Nemci. Nový motor mal poskytovať prvotriedny výkon porovnateľný s najlepšími dvojlitrovými motormi, dosahovať veľkú pružnosť a hlavne dostupnosť krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach. Dôležitým cieľom bolo aj podstatne znížiť spotrebu a emisie a zvládnuť nároky na kompaktnosť a hmotnosť potrebné pri implantácii do malých vozidiel. 207 RC má maximálnu rýchlosť 220 km/h, zrýchli z pokoja na stovku za 7,1 sekundy.
Malý objem, veľký výkon
K výberu štvorvalca s objemom 1,6 l viedli jasné dôvody: malé motory s turbodúchadlom a vysokým špecifickým výkonom poskytujú v porovnaní s konvenčnými atmosférickými motormi s väčším objemom významnú výhodu z hľadiska spotreby. Stratégia takzvaného downsizingu je porovnateľná so smerom, ktorým sa uberajú naftové motory HDi. Agregát s priamym vstrekovaním dosahuje maximálny výkon 128 kW, teda 175 koní. Mimoriadne úsilie sa venovalo priebehu krútiaceho momentu a reakčnému času. Vďaka tomu motor poskytuje krútiaci moment 153 Nm už od 1 000 ot./min. Maximálny krútiaci moment 240 Nm dosahuje už pri 1 600 ot./min. a táto hodnota sa nemení až po 4 500 ot./min.
Technológie použité v jeho motore sa prejavili aj na znížení spotreby paliva (7,2 l v zmiešanom cykle oproti 8,6 l pri 206 RC) a tvorbe emisií CO2 (171 g/km oproti 204 g/km pri 206). Nový model je podľa technických parametrov skutočne športovým autom, tí, čo s ním už mali možnosť jazdiť, tvrdia, že je dôstojným nástupcom legendárneho 205 GTi.