Jeden z najlepších predajných výsledkov vo svojej histórii dosiahla v januári 2007 značka Suzuki na Slovensku. Oproti januáru 2006 stúpol jej predaj o celú polovicu. Automobilka, orientovaná hlavne na malé mestské modely, u nás dosiahla trhový podiel 7,3 percenta, čo jej zaručilo druhú pozíciu v rebríčku predaja osobných automobilov. Skvelý výsledok zaradil Slovensko medzi krajiny s najvyšším trhovým podielom týchto áut v Európe - hneď za Maďarsko a Dánsko.
Suzuki v Maďarsku ako doma
Jediný výrobný závod Suzuki v Európe stojí v maďarskom Ostrihome, ktoré susedí s naším Štúrovom. Fabrika v tomto roku plánuje zvýšiť výrobnú kapacitu o 38 percent, ročná produkcia by mala koncom budúceho roku dosiahnuť 300-tisíc vozidiel. Produkciu tvoria modely Ignis, Swift, SX4 a jeho dvojča FIAT Sedici.
Zdá sa, že Japoncom na kvalite výrobkov, bezpečnosti práce a ochrane životného prostredia záleží. Všetky výrobné technológie spĺňajú normu ISO 14 001 a systém riadenia kvality normu ISO 9001.
Fakt, že Maďari už považujú Suzuki za svoju domácu značku, potvrdzuje aj jej dlhoročná pozícia lídra. V januári 2007 si automobilka upevnila svoje postavenie medziročne o dve percentá, jej aktuálny trhový podiel je bezmála 20 percent.
Ceny dolu a predaj nahor
Náš trh je veľmi citlivý na cenu. Slovenské zastúpenie značky Suzuki sa preto rozhodlo reagovať na silnejúcu korunu a na dobré hospodárske výsledky a znížilo ceny, od čoho očakáva posilnenie pozície na trhu. "Ide o sedempercentné zlacnenie všetkých modelov Suzuki Swift a Suzuki Ignis. Nevynechali sme ani motocykle," vyjadril sa pre HN Ľubomír Habala, riaditeľ oficiálneho zastúpenia tejto japonskej značky na Slovensku. Dobrou správou je, že nejde len o predajnú akciu, ale o celoročné cenníkové zníženie. "Dôvody na to nepochybne sú," dodáva Habala, ktorý sa odvoláva na minuloročný, približne osempercentný nárast hodnoty slovenskej koruny. "Vedenie Suzuki rozhodlo, že rozdiel, ktorý vznikol posilnením slovenskej koruny, prenesie do zníženia cenníkových cien na úkor zvýšenia svojho zisku." Uvidíme, ako sa ústretový krok voči motoristom odrazí na predaji. Náš skromný odhad je, že Japoncom z Maďarska môže koncom roka pokojne patriť aj desať percent zo slovenského trhového koláča.
StoryEditor
Japoncom sa v strednej Európe darí
Suzuki už je v Maďarsku ako doma, dobre sa predáva aj u nás.