StoryEditor

V Európe rastie obľuba slabších motorov

26.09.2005, 00:00
Autor:
ČTKČTK

Predaj automobilov v Európe v auguste po júlovom prepade ožil. Nové modely a výrazné zľavy prispeli k zvýšeniu predaja o 7,5 percenta na 894-tisíc vozidiel. Od začiatku roka je však v porovnaní s vlaňajškom predaj áut stále o pol percenta slabší. Podľa správy asociácie automobilového priemyslu ACEA sa v prvých ôsmich mesiacoch predalo 10,35 milióna vozidiel.
Najviac nových automobilov sa v auguste predalo v Nemecku -- medziročne o 11 percent viac, teda 245-tisíc vozidiel. Ani v čase vysokých cien pohonných látok sa pritom nemeckí motoristi nehrnú do nákupov malých automobilov, začínajú však uprednostňovať menej výkonné motory. Podľa šéfa výskumu automobilky DaimlerChrysler Thomasa Webera za týmto trendom stojí aj rozvoj technológií: "Čo dnes dokážeme urobiť so šiestimi valcami, bolo ešte nie tak dávno možné iba s ôsmimi alebo dvanástimi valcami."
Najlepšie sa v Európe darilo nemeckým firmám Volkswagen a BMW a juhokórejskej Kia Motor. Naopak, predaj talianskeho Fiatu sa znížil o 8,2 percenta napriek tomu, že počet registrácií nových áut stúpol v Taliansku o 12,7 percenta. Podľa manažérov francúzskej automobilky Renault stagnácia na západoeurópskom trhu pretrvá v tomto i v najbližších rokoch. "Zázrak toho typu, že by európsky trh opäť rástol, nemôžem predpovedať," uviedol obchodný riaditeľ Renaultu Patrick Blain. Pre automobilku je preto dôležité zvyšovať predaj mimo Európy, kde sa snaží uspieť s modelom Logan s nízkymi výrobnými nákladmi.

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 09:30