Prednosťou tohto auta je sendvičová koncepcia podlahovej časti karosérie, ktorú už Mercedes využil pri modeli triedy A. Konštruktéri umne usporiadali motor s prevodovkou čiastočne zospodu kabíny, čím sa im podarilo získať pre pasažierov na predných sedadlách viac priestoru. V prípade nárazu chráni posádku nezvyčajne veľká ochranná zóna a motor sa posunie pod kabínu. V nej je dosť priestoru pre ramená i nohy, pričom z auta majú vodič i spolucestujúci dobrý výhľad. Keďže rázvor (2,78 m) je dosť veľký, medzi prednými a zadnými sedadlami vznikol (napriek dĺžke karosérie "iba" 4,27 m) solídny priestor na kolená aj pre vyššie postavy.
Z vanu dodávka
Zadný rad sedadiel je demontovateľný a v spojení s výškovo nastaviteľným dnom batožinového priestoru vznikne v prípade potreby zaujímavo dimenzovaná plocha na uloženie rozmerných predmetov. Z pohodlného cestovného vanu tak veľmi rýchlo vznikne praktická dodávka. Z pôvodných 544 litrov dokáže Mercedes B ponúknuť - ak sa demontujú zadné sedadlá a sedadlo spolujazdca vpredu - batožinový priestor až 2 245 litrov. V tom prípade môže byť náklad dlhý až tri metre. Praktické je červené svetlo na výklopných zadných dverách, ktoré v noci signalizuje pozíciu auta. V spodnej časti osvetľuje nakladací priestor biele svetlo.
Rozpaky nad rýchlosťami
Anatomicky tvarované predné sedadlá spoľahlivo držia telo pri prejazde ostrých zákrut a vtipne sú riešené dva výškovo výklopné detské sedáky integrované v zadných sedadlách. Palubná doska je klasická mercedesácka, na volante je ovládanie audiosústavy a informačného displeja. V testovanom modeli sme nemali tempomat, ani pozdĺžne nastaviteľný volant a prekvapilo nás nepresné radenie rýchlostí. Namiesto jednotky "skočila" trojka a rozjazd na križovatke bol kostrbatý. Odhliadnuc od týchto chybičiek krásy sme boli s "béčkom" veľmi spokojní. Okrem priestorného a dostatočne variabilného interiéru určite patrí k silným stránkam tohto vozidla najmä motor.
Dobré zrýchlenie, príjemná spotreba
Pod kapotou sme mali dieselový agregát CDI s objemom dva litre, ktorý disponuje výkonom 80 kW a veľmi dobrým zrýchlením. Vysoký účinok bŕzd nám dovoľoval razantnú jazdu, a keďže aj podvozok bol dobre vyladený, mohli sme si dovoliť i nečakane rýchle prejazdy zákrut. Práve v spojení s markantným zrýchlením sme pohodlne predbiehali pomalšie autá i v kopcovitom teréne, hoci na druhej strane pri takomto štýle jazdy stúpla priemerná spotreba približne o liter oproti údaju výrobcu.
Po naplnení nádrže deklaroval displej palubného počítača dojazd 800 km. V meste počas hustej premávky sa spotreba pohybovala okolo 7,7 l/ 100 km, pri ustálenej stodvadsiatke sme ju udržali na 6,2 l a celkový priemer po tisíc kilometroch bol 6,7 l na sto kilometrov. V technickom preukaze je uvedený oficiálny priemer 5,6 l.
Naše odporúčanie
Na Mercedese B možno oceniť najmä príjemné cestovanie, minimálny hluk v kabíne, dostatok vnútorného priestoru a variabilitu usporiadania interiéru. Pri parkovaní kolmo k chodníku však treba zvýšiť opatrnosť, lebo svetlá výška je prekvapujúco malá. Iste je to daň veľmi dobrej aerodynamike. Pri otázke, kto vlastne patrí ku konkurentom pre Mercedes-Benz B, sme zostali na rozpakoch, lebo by to mohla byť Mazda5 alebo SEAT Toledo či Peugeot 307 SW, alebo Honda Civic... No model triedy B je výnimočný práve tým, že má z každého z nich trošku.
Cena základného modelu B150 s benzínovým motorom 1,5 je 840-tisíc korún, testovaný dieselový dvojliter B 180 stojí 940-tisíc a najdrahší s označením B 200 na 1,080 milióna Sk.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |||||
Mercedes-Benz B | 150 | 170 | 200 | 180 CDI | 200 CDI |
Objem motora, cm3 | 1498 | 1699 | 2034 | 1991 | 1991 |
Výkon, kW/k |
70/95 |
85/116 |
100/136 |
80/109 |
103/140 |
Krútiaci moment, Nm | 140 | 155 | 185 | 250 | 300 |
Max. rýchlosť, km/h | 175 | 185 | 190 | 180 | 195 |
Zrýchlenie 0 – 100 km, s | 13,5 | 11,7 | 10,6 | 11,8 | 10 |
Komb. spotreba, l/100 km | 6,6 | 6,8 | 7,2 | 5,6 | 5,6 |
(motory sú vybrané náhodne) |