StoryEditor

Rozkvitá trojlístok z Kórejského polostrova

19.03.2006, 23:00

Pestrú paletu noviniek predstavila na salóne v Ženeve kórejská značka Hyundai. Každé z vozidiel bolo z iného segmentu -- nové generácie modelov Accent, Santa Fe, ako aj koncept crossoveru Genus (vlani prezentovaný ako štúdia HED-2).
Genus navrhli v nemeckom Rüsselsheime, pričom spája priestrannosť a pohodlie s eleganciou a praktickosťou. Ponúka komfort a dostatok miesta, zároveň má elegantný a dynamický exteriér. Tak aspoň vysvetlil svoj cieľ vrchný dizajnér Thomas Bürkle. Genus kombinuje športovú dynamiku kupé so všestrannosťou tradičného kombi. Dá sa využívať na pracovné účely, veľké nákupy, rodinnú dovolenku i množstvo ďalších aktivít vo voľnom čase. Kombi strednej veľkosti poháňa dieselový motor s objemom 2,2 litra a športovú povahu podčiarkuje systém pohonu všetkých kolies 4WD.

Santa Fe
Úplne nový model Santa Fe navrhli s cieľom posilniť ofenzívu spoločnosti v rastúcom a silne konkurenčnom segmente vozidiel SUV. Oproti predchádzajúcej obľúbenej generácii, ktorá pochádza z roku 1999, ponúka výrazné výhody. Je o 175 mm dlhší, o 45 mm širší a má o 80 mm dlhší rázvor. Poskytuje komfort vyššej triedy a atraktívny dizajn. Odvezie sa v ňom sedem pasažierov. Pod prednou kapotou je na výber benzínový motor 2,7 V6 alebo diesel 2,2 CRDi VGT. Medzi hlavné zlepšenia patrí nová výstuž s konštrukciou z niekoľkých oblúkov, ktorá znížila prenikanie hluku cez palubnú dosku. Vibrácie palubnej dosky konštruktéri výrazne znížili pomocou novej podlahy a použitím materiálov so "sendvičovou" štruktúrou. Optimalizáciou tvaru a dizajnu strešného nosiča spolu s
aerodynamicky optimalizovanými dvernými modulmi minimalizovali hluk spôsobený vetrom.

Accent
Napriek tomu, že tradičnými trhmi pre Accent sú Kórea a USA, automobilka je presvedčená, že elegancia vnútorného priestoru zvýši záujem motoristov aj v Európe. Nová, v poradí šiesta generácia, patriaca do segmentu nižšej strednej triedy, je o 20 mm dlhšia, 15 mm širšia a 75 mm vyššia; rázvor je dlhší o 60 mm. Nový je podvozok a zavesenie kolies. Dva benzínové a jeden dieselový motor ponúkajú pokročilú technológiu a veľký výkon najmä vďaka tomu, že vyšli z najmodernejších výrobných liniek. Všetky motory vyhovujú emisným normám Euro 4. V ponuke sú benzínové motory 1,4 a 1,6, ako aj dieselový 1,5 CRDi VGT. Na vzniku nového dieselového motora 1,5 VGT sa podieľalo i stredisko výskumu a vývoja v nemeckom Rüsselsheime. Pri výrobe Accentu vzala firma Hyundai do úvahy požiadavky zákazníkov na všetkých trhoch: nižšie sú vibrácie a hluk, vyššia hospodárnosť vozidla, výkon, jazdné vlastnosti, ergonómia a pohodlie.
Vlani zaregistrovali na Slovensku dovedna 2 215 automobilov značky Hyundai, z toho bolo 1 596 osobných áut.

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 12:39