StoryEditor

Dodávka, kombi aj minibus

23.10.2006, 00:00

V rokoch 1995 až 2005 vzrástol trh ľahkých úžitkových vozidiel z 1,291 milióna na viac ako dva milióny. Je to skok o 60 percent. V tom istom období zaznamenal jeden z ich popredných výrobcov Peugeot nárast zo 76- na 166-tisíc kusov. V snahe pokračovať v tomto trende prišiel Peugeot v lete s dodávkou novej generácie - je ňou Boxer modelového radu 2006. Ide o prvé vozidlo uvedené na trh v rámci ambiciózneho programu, ktorý chce kompletne obnoviť segment úžitkových vozidiel.
Nový Boxer si síce zachoval pôvodný názov (objavil sa v roku 1994), posilnil však silné stránky svojho predchodcu - najmä pohodlie, ovládateľnosť a rozmanitosť ponuky. Rad 300 s hmotnosťou od 3 do 3,5 tony a novší rad 400 (3,5 až 4 tony) poskytujú až dve tony užitočnej hmotnosti. Nový Boxer ponúka tri rázvory (3 m, 3,45 m a 4 m) v kombinácii s plechovou skriňou alebo zasklenou dodávkou v štyroch dĺžkach (L1, L2, L3, L4) a troch výškach (H1, H2, H3). K dispozícii je široká ponuka verzií (šasi s dvojkabínou, samotný podvozok, jednoduchá plošina s dvojkabínou, dlážky, pohyblivá kabína, motorová hlava). Modelový rad zakončujú verzie na prepravu osôb kombi a minibus.
Voliteľné hmlovky
Nový model je v širšom meradle piatou generáciou, ktorú vyvinuli a vyrábajú v rámci priemyselnej spolupráce PSA Peugeot Citroën - Fiat; tá vznikla na začiatku 80. rokov a má trvať až do roku 2017. Impozantný nárazník zaručuje účinnú ochranu. V jeho dolnej časti sú dva okrúhle otvory určené na voliteľné hmlové svetlomety a hneď nad nimi dva obdĺžnikové stupienky umožňujúce pohodlné čistenie čelného skla. Kapota je pokračovaním línie blatníkov a plynulo nadväzuje na veľké čelné sklo, ktoré v spodnej časti zasahuje dosť nadol, takže vodič má dobrý výhľad na vozovku i do priestoru. Zadný nárazník slúži ako schodík na uľahčenie prístupu do zadnej časti vozidla.
Interiér pôsobí komfortne, do presvetlenej kabíny sa zmestia 3 osoby.
Ochrana proti privretiu
Pre pohodlie pasažierov majú všetky Boxery elektrické sťahovanie predných okien so sekvenčným ovládaním, vybavené na vodičovej strane ochranou proti privretiu. Prístrojový panel je účelne usporiadaný s množstvom odkladacích priestorov: spomeňme centrálny box, dve príručné skrinky (z nich jedna môže byť chladená).
Pre Boxery sú v ponuke dva systémy asistencie pri parkovaní: so snímačmi alebo s cúvacou kamerou. Prvý z nich využíva štvoricu snímačov inštalovaných v zadnom nárazníku. Tie upozorňujú vodiča zvukovým signálom (prechádza z pípania do sústavného signálu), keď je auto niekoľko centimetrov od prekážky. Druhý systém je založený na cúvacej kamere zabudovanej v treťom brzdovom svetle. Tá prenáša obraz na obrazovku LCD neďaleko vnútorného spätného zrkadielka. Obidva systémy sa spúšťajú hneď pri zaradení spiatočky.
Boxer môže mať niektorý z troch naftových motorov HDi Common Rail najnovšej generácie, ktoré sú už v súlade s normami Euro IV: 2.2l HDi vyvinutý na báze spolupráce Fordu a PSA Peugeot Citroën v dvoch verziách so 74 kW (~ 100 koní) a 88 kW (~120 koní), ako aj motor 3.0 l HDi SOFIM s výkonom 115 kW (~157 koní) a tiež s pohonom všetkých štyroch kolies (verzia 400).

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 13:53