StoryEditor

Nové céervéčko konzumuje už aj naftu

09.05.2005, 00:00
Od uvedenia na trh v roku 1997 až dosiaľ patrí Honda CR-V k najlepšie predávaným vozidlám v segmente SUV (športovo úžitkové automobily). Zákazníci si ju však nemohli kúpiť so vznetovým motorom, lebo taký v ponuke nebol. Až teraz vychádza výrobca v ústrety záujemcom o dieselový agregát a to vo veľkom štýle. Do inovovaného modelu CR-V totiž namontoval motor 2,2 i-CTDi, ktorý sa veľmi osvedčil v Honde Accord. Disponuje mimoriadnym výkonom i krútiacim momentom (už od 2 000 otáčok) a vyznačuje sa veľmi dobrou pružnosťou a aj nízkou spotrebou - v priemere menej ako 7 litrov.

Šesť prevodových stupňov
Pôžitok z jazdy umocňuje šesťstupňová prevodovka i systém pohonu 4x4, ktorý zopne náhon všetkých kolies len vtedy, ak je to potrebné. Všetko sa deje automaticky bez toho, aby si vodič niečo všimol. Vyskúšali sme si fungovanie tohto systému priamo v stúpaní na zasneženom kopci a skutočne sa auto rozbehlo nečakane plynulo, dostatočne razantne a bez prešmykovania kolies.
Výborné bolo zrýchlenie v zákrute, pričom aktívnu bezpečnosť podporil stabilizačný systém VSA (Vehicle Stability Assist). Štvorkanálový systém vlastnej konštrukcie pomáha vodičovi zvládnuť riadenie auta v zákrute, pri zrýchľovaní alebo náhlom vybočení a to tak, že zvýši brzdný účinok na pravom alebo ľavom prednom kolese, pričom súčasne ovláda škrtiacu klapku a systém zapaľovania.

Prepracovaný interiér
Honda prepracovala aj interiér. Kruhové prístroje sú dobre čitateľné a prínosom je digitálne zobrazenie aktuálnej i priemernej spotreby, ale tiež údaj o prejdených kilometroch, dojazde na palivo v nádrži a vonkajšej teplote. Dosiaľ Honda z nepochopiteľných dôvodov nemala vo svojich modeloch informačný displej. K novinkám v Honde CR-V patrí tempomat (s ovládačom na volante), upravené sú lakťové opierky, ale privítali by sme odkladacie priestory s väčším objemom. V žiadnej z verzií nechýba klimatizácia. Pod prístrojovým panelom je netradične tvarovaná páka ručnej brzdy, ktorej ovládanie si však na začiatku treba natrénovať. Sedadlá sú čalúnené mäkkým, jemne tkaným materiálom so zvlnenými stredmi sedákov. Anatomické sedadlá sú veľmi dobre tvarované, na zadných majú cestujúci veľkoryso veľa miesta, no v strede sa dá sedieť iba núdzovo. My sme testovali najluxusnejšiu verziu Executive s vyhrievanými koženými sedadlami. Zadné opierky hlavy majú tvar slzy a ak sú zasunuté do operadiel, neprekážajú vodičovi vo výhľade dozadu.

Priestor na dva bicykle
Dvere sa otvárajú v širokom uhle, takže nastupovanie i vystupovanie je pohodlné. Negatívne nás prekvapili malé rozmery odkladacích priehradiek. V strope sú bodové svetlá i puzdro na okuliare. Honda CR-V sa môže pochváliť nielen veľkorysým priestorom v interiéri, ale tiež rozmerným batožinovým priestorom s objemom 628 litrov. Keď sa zadné sedadlá (delené v pomere 60:40) jednoduchým pohybom vyklopia dopredu, pričom netreba demontovať opierky hlavy, zväčší sa objem na 948 litrov. To znamená, že dva horské bicykle s 26" kolesami možno prevážať bez nutnosti demontáže ich predných kolies.

Výbežok na stierač
Zadné sklo na piatych dverách sa otvára samostatne alebo vcelku s dverami. Užitočným detailom je zastavenie zadného stierača na výbežku. Zmysel tohto riešenia spočíva v tom, že stierač neprekáža pri otváraní spodnej časti zadných dverí. Na nich je upevnené rezervné koleso, ale v kufri zostala i priehlbina, kde ho možno schovať pred prípadnými zlodejmi. Vodič môže otvoriť zadné dvere tlačidlom.

Naše odporúčanie
Honda CR-V je jediným autom s pohonom 4x4, ktorý ocenili v testoch Euro NCAP 4 hviezdičkami za bezpečnosť posádky a 3 za ochranu chodcov. Od uvedenia v roku 1997 sa predalo vo svete takmer dva milióny kusov týchto áut, pričom jazdia vo vyše 160 krajinách. Dieselová novinka si istotne nájde svojich priaznivcov, lebo je v prevádzke úsporná a na ceste dynamická. Konkurentov treba hľadať v plejáde vozidiel SUV v segmente G - spomeňme z nich: BMW X3, Hyundai Tucson, Santa Fe, Jeep Cherokee, Kia Sportage, Mazda Tribute, Nissan X-Trail, Mitsubishi Forester, Toyota RAV4.
Cena testovanej verzie Executive je 1,139 mil. Sk, základný model s dvojlitrovým benzínovým motorom a porovnateľným vybavením stojí 1,019 mil. Sk.
Predaj v segmente G
(január - apríl 2005)

1. Lada Niva 47
2. Kia Sorento 21
3. Hyundai Tucson 14
4. Kia Sportage 12
5. Mitsubishi Pajero 10
6. Nissan X-Trail 9
7. BMW X3 8
8. Toyota RAV4 8
9. Honda CR-V 6
10. BMW X5 5
Ostatné 47
Celkovo: 187


Technické údaje
Honda CR-V     2,0 i-VTEC 2,2 i-CTDi
Objem motora (cm3)  1998 2204
Výkon (kW/k)

110/150

103/140

Krútiaci moment (Nm) 192 340
Max. rýchlosť (km/h) 177 180
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)  10,8 10,6
Komb. spotreba (l/100 km) 9 6,7
(motory sú vybrané náhodne)
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
23. november 2024 03:18